Stora Enso julkisti toiseen Accelerator-ohjelmaansa valitut startupit

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.1.2019 klo 9.00

Stora Enso on valinnut kuusi startup-yritystä, jotka pääsevät mukaan Stora Enson, Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja yrityskiihdyttämö Verticalin yhteiseen, järjestyksessään toiseen Accelerator-ohjelmaan.

Accelerator-ohjelma on Stora Ensolle ja nouseville startupeille ainutlaatuinen tilaisuus uusien ratkaisujen aktiiviseen ideointiin. Tämän vuotinen ohjelma keskittyy kiertotalouden ratkaisuihin kuten raaka-aineiden hallintaan, pakkauksiin, materiaalien erotteluun ja lajitteluun sekä energiaan.

“Kiertotalous on maailmanlaajuisten megatrendien myötä liiketoiminnan ja yhteiskunnan keskiössä tulevina vuosina. Tutkimme startup-yritysten kanssa, miten Stora Enso voi parhaiten myötävaikuttaa kiertotalouteen”, sanoo Stora Enson henkilöstöjohtaja Malin Bendz. “Ensimmäisen Accelerator-ohjelmamme tulokset ovat olleet erinomaisia ja ohjelman pohjalta on muodostettu kaksi pysyvää kumppanuutta Sulapacin ja Trä Groupin kanssa uusiutuvien ratkaisujen kehittämiseksi.”

Kuusi startup-yritystä valikoituvat ohjelmaan mukaan tiukan valintaprosessin kautta. Kirjallisen hakemuksen ja videon jälkeen 85 startuppia arvioitiin ja 40 parasta karsittiin jatkoon. Näistä Stora Enso ja Vertical valitsivat 20 yritystä, jotka kutsuttiin mukaan kaksipäiväiseen valintatilaisuuteen haastatteluihin ja esittelemään ideoitaan. Viimeisessä vaiheessa 12 yritystä esittäytyivät Stora Enson johtoryhmälle, joka valitsi lopulliset kuusi yritystä mukaan ohjelmaan.

Vuoden 2019 Accelerator-ohjelmaan valittiin seuraavat startupit:

Tulevien kuukausien aikana startupit työskentelevät yhdessä Stora Enson työntekijöiden kanssa jakamalla ideoita ja osaamista ja perehtymällä teknologioihin ja kaupallisiin mahdollisuuksiin. Yhteistyö tapahtuu Verticalissa, joka on yksi Suomen suurimmista ja merkittävimmistä startup-yhteisöistä.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa.
storaenso.com