Stora Enso palkkasi Imatran tehtaille lähes 220 kesätyöntekijää – heistä ennätysmäärä naisia

STORA ENSO OYJ PAIKALLISTIEDOTE 10.05.2023 KLO 09.30

Stora Enson kesätyöntekijöistä lähes kaikki on valittu ja valtaosa heistä on jo aloittanut tehtävissään. Uusiutuvien materiaalien parissa eri puolilla Suomea työskentelee tänä kesänä yli 700 kesätyöntekijää 150 eri tehtäväkokonaisuudessa. Imatran tehtaille kesätyöntekijöitä palkattiin lähes 220, joista noin 40 % on naisia. Kesätyöntekijät arvostavat Stora Ensossa erityisesti mukavia työkavereita, mielenkiintoisia työtehtäviä ja kollegoiden tukea.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme taas vastaanottaa suuren määrän kesätyöntekijöitä Imatran tehtaille. He ovat meille myös tärkeitä tulevaisuuden työntekijöitä. Tänä vuonna hakijoissa oli ennätysmäärä naisia ja moni heistä tuli myös valituksi. Tämä kertoo, että ura uusiutuvien materiaalien ja innovaatioiden parissa kiinnostaa monipuolisesti”, sanoo Imatran tehtaiden henkilöstön kehittämisestä vastaava päällikkö Leena Ojamaa.

Kesätyöntekijät työskentelevät tulevana kesänä pääosin tuotannon eri tehtävissä, laborantteina, käytöntarkkailijoina, logistiikan työnjohtotehtävissä, kunnossapidon tehtävissä, tietohallinnossa sekä puunhankinnan eri tehtävissä.
Valtaosa kesätyöntekijöistä on jo aloittanut tehtävissään.

“Ennen kesälomakautta on tärkeää antaa hyvä perehdytys tehtävään ja varmistaa, että työtehtävien lisäksi turvallisuusasiat sisäistetään huolellisesti. Siksi työtehtäviin opastukseen ennen lomakautta käytetään aikaa”, sanoo Ojamaa.

Stora Enson 2022 kesätyökyselyn mukaan lähes kaikki kesätyöntekijät ilmoittivat, että kesätyö yhtiössä vastasi kokonaisuudessaan erittäin tai melko hyvin heidän odotuksiaan (99 %). ”On hienoa, että kesätyöntekijät viihtyvät meillä. Vastuullisena työnantajana meille on tärkeää, että he pääsevät oppimaan uutta, kehittymään ja verkostoitumaan uusien kollegoiden kanssa”, kertoo Tero Pesu, Stora Enson Suomen henkilöstöjohtaja.

Parhaimmiksi seikoiksi kesätyössä nostettiin hyvin kohtelevat työkaverit, riittävä turvallisuusperehdytys, mielenkiintoiset työtehtävät sekä avoin ja vastaanottava ilmapiiri. Kesätyötä yhtiössä pidettiin myös hyvänä referenssinä tulevaisuuden uralle. Ja mikä parasta,
lähes 93 % kesätyöntekijöistä sanoo, että voisi hakea meille töihin myös tulevaisuudessa.

Tarja Kiviluoto

viestintäpäällikkö, Imatran tehtaat
puh. 040 67000673

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali- ja puuteollisuuden uusiutuvien tuotteiden toimittaja osana globaalia biotaloutta. Lisäksi Stora Enso on yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Stora Ensolla on noin 21 000 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2022 oli 11,7 miljardia euroa.

Tarja Kiviluoto

viestintäpäällikkö, Imatran tehtaat