Stora Enso rakentaa prosessia työmarkkinaneuvotteluja varten

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.10.2020 klo 10.30

Stora Enso on aloittanut valmistelut tulevia työmarkkinaneuvotteluja varten. Metsäteollisuus ry ilmoitti lokakuun alussa lopettavansa työmarkkinatoimintansa kuluvan työehtosopimuskauden päättyessä.

Kimmo Kurki on nimitetty Stora Enson työmarkkinajohtajaksi 1.12.2020 alkaen. Yhdessä Suomen henkilöstöjohtajan kanssa hän tulee vastaamaan Stora Enson työehtosopimusneuvotteluista ja uuden neuvottelu- sekä sopimusprosessin rakentamisesta. Prosessi rakennetaan yhteistyössä henkilöstön edustajien kanssa. Kurki tulee myös tukemaan yhtiötä Suomen työlainsäädäntöön liittyvissä konsultointi- ja koulutustarpeissa. Hän raportoi tehtävässään Suomen henkilöstöjohtaja Tero Pesulle.

Kimmo Kurki siirtyy Stora Ensolle Metsäteollisuus ry:n paperiteollisuuden työmarkkinapäällikön tehtävästä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa työmarkkinajuristina Teknologiateollisuus ry:ssä sekä Elinkeinoelämän keskusliitossa.

Kurjen toimipaikka tulee olemaan yhtiön Helsingin pääkonttorilla.

”Kimmo Kurjen nimitys työmarkkinajohtajaksi vahvistaa valmiuttamme rakentaa yrityskohtainen työehtosopimusprosessi yhdessä henkilöstömme kanssa. Kimmolla on pitkä ja yksityiskohtainen kokemus neuvotteluprosessista ja sen eri vaiheista”, kertoo Stora Enson Suomen henkilöstöjohtaja Tero Pesu.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 30 maassa. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssä (STE A, STE R). Kuitupohjaiset materiaalimme ovat uusiutuvia, kierrätettäviä ja fossiilittomia. Ratkaisumme tarjoavat vähähiilisen vaihtoehdon rajallisiin luonnonvaroihin perustuville tuotteille. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. storaenso.com