Stora Enso valittu uuteen YK:n Global Compact -indeksiin

Stora Enso on valittu mukaan YK:n Global Compact 100 -indeksiin. Kyseessä on uusi maailmanlaajuinen indeksi, joka yhdistää yritysten vastuullisuustyön niiden taloudelliseen tulokseen.

”Olemme olleet sitoutuneita Global Compactin kymmeneen periaatteeseen jo yli kymmenen vuotta. On hienoa, että olemme mukana GC 100 -indeksissä”, sanoo Stora Enson identiteettijohtaja Lauri Peltola. ”YK:n Global Compact on vastuullisuustyöhön sitoutuneille yrityksille maailmanlaajuisesti tärkeä, ja GC 100 -indeksi on siihen tervetullut lisä.”

YK:n Global Compactin ja Sustainalytics-tutkimusyrityksen kehittämään ja toteuttamaan GC 100 –indeksiin on valittu edustava otos Global Compact -yrityksiä. Valinnan perusteena on Global Compactin kymmeneen periaatteeseen sitoutuminen, ylimmän johdon sitoutuminen ja jatkuva kannattavuus.

GC 100 seurasi yritysten pörssikurssikehitystä kolmen viime vuoden ajan ja vertasi tuloksia FTSE All World -osakeindeksiin.

Lisää tietoa YK:n Global Compact 100 -indeksistä ja lista siihen valituista sadasta yrityksestä on luettavissa osoitteessa

Lauri Peltola, identiteettijohtaja, puh. 02046 21380

www.storaenso.com

www.storaenso.com/globalresponsibility

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.