Stora Enson vastuullisuusraportti valittu kymmenen parhaan joukkoon kansainvälisessä vertailussa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 21.10.2020 klo 12.00

Stora Enson vastuullisuusraportti on jo kolmatta vuotta peräkkäin arvioitu maailmanlaajuisesti kymmenen parhaan joukkoon World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) -järjestön julkaisussa.

WBCSD:n Reporting matters -julkaisussa Stora Enson vastuullisuusraportti vuodelta 2019 saa tunnustusta hyvästä toteutustavasta, jossa on selkeästi huomioitu yhtiön toteuttaman olennaisuusarvioinnin tulokset. Raportin vahvuuksina pidetään erityisesti ulkoisessa toimintaympäristössä tapahtuvien trendien tunnistamista tavalla, joka antaa kontekstin olennaisille seikoille, sekä grafiikoiden käyttöä vastuullisuustavoitteiden edistymisen esittämiseksi.

”On hyvin palkitsevaa nähdä, että Stora Enson pitkän tähtäimen tavoitteet vastuullisuusraportoinnin kehittämiseksi on jälleen tunnustettu”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Annette Stube. ”Sitoudumme jatkossakin vastuullisuusraportoinnissamme selkeyteen ja läpinäkyvyyteen, jotta voimme tavoittaa kaikki sidosryhmämme. Pyrimme aina kehittämään raportointiamme seuraavalle tasolle, ja tämä työ tulee jatkumaan.”

”Hyvän raportin on oltava informatiivinen ja tasapainoinen, mutta myös ymmärrettävä kaikille sidosryhmillemme. Raportointimme luo luottamusta brändiimme. Pyrimme järjestelmällisesti löytämään kiinnostavia ja visuaalisesti näyttäviä tapoja jakaa laaja-alaista ja ajoittain monimutkaistakin tietoa. Vastuullisuusraporttimme on hyvä esimerkki juuri tästä”, sanoo Stora Enson viestintäjohtaja Ulrika Lilja.

”Stora Enson vuoden 2019 vastuullisuusraportista käy selkeästi ilmi, että olennaisuusarvioinnin tulokset ovat linjassa raportin sisällön kanssa. Raportti tarjoaa tarkan yleiskuvan keskeisistä indikaattoreista, yrityksen tavoitteista ja näiden edistymisestä. Toivomme, että muut yritykset näkevät Stora Enson esimerkkinä hyvästä käytännöstä”, sanoo WBCSD:n Managing Director of Redefining Value Rodney Irwin.

WBCSD tuottaman Reporting matters -julkaisun tarkoitus on auttaa parantamaan yritysten ei-taloudellisten tietojen raportointia. Julkaisu listaa Stora Enson vastuullisuusraportin yhtenä parhaana kymmenen joukosta julkaisematta tarkkaa sijoitusta. Julkaisussa arvioitiin yhteensä 158 raporttia.

Stora Enson vuosikertomuksen 2019 osat ovat Strategy, Sustainability, Tilinpäätös sekä Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä. Vuosikertomuksesta on saatavilla myös tiivistelmä. Koko vuosikertomus on saatavilla PDF-muodossa osoitteessa: storaenso.com/annualreport.

WBCSD:n Reporting matters -julkaisu on saatavilla täällä.

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 25 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 10,1 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com