Stora Enson vastuullisuusraportti valittu kymmenen parhaan joukkoon kansainvälisesti

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.10.2018 klo 9.00

Stora Enson vuoden 2017 vastuullisuusraportti on valittu kymmenen parhaan joukkoon World Business Council for Sustainable Development -järjestön (WBCSD) Reporting matters -julkaisussa.

WBCSD:n julkaisussa Stora Enson vastuullisuusraportti saa kiitosta sisäisten yritysvastuuprosessien kattavasta kuvailusta. Lisäksi vastuullisuustietojen ulkoinen varmennus sai hyvää palautetta, sillä se vahvistaa Stora Enson raportoinnin uskottavuutta.

”Olemme ylpeitä, että läpinäkyvä raportointimme on huomioitu”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Noel Morrin. ”On erityisen kannustavaa, että raporttimme neliportainen rakenne, jonka avulla esittelemme olennaisimmat mahdollisuudet ja haasteet, saa tunnustusta hyvänä toteutustapana”.

“Hyvän raportin tulee olla johdonmukainen ja kattava, mutta myös kehittyä jatkuvasti. Raporttimme heijastaa tavoitettamme tuottaa positiivista lisäarvoa yhteiskunnalle ja kykyämme kohdata haasteet matkan varrella”, lisää Stora Enson viestintäjohtaja Ulrika Lilja.

"Olemme iloisia voidessamme huomioida Stora Enson hyviä raportointikäytäntöjä. Vuoden 2017 vastuullisuusraportissa esitetään selkeästi ulkoisten trendien ja sääntelyn mahdolliset vaikutukset ja kuvataan tapoja, joilla yritys hallinnoi ja käsittelee näitä. Toivomme, että muut toimijat näkevät Stora Enson esimerkkinä hyvistä raportointikäytännöistä, kun he valmistelevat vastuullisuusraportointia omissa organisaatioissaan", sanoo Rodney Irwin, WBCSD:n Redefining Valuen toimitusjohtaja.

WBCSD tuottaa Reporting matters -julkaisun tarkoituksenaan kehittää yritysten ei-taloudellisten tietojen raportointia. Julkaisu listaa Stora Enson vastuullisuusraportin yhtenä parhaana kymmenen joukosta julkaisematta tarkkaa sijoitusta. Raportti arvioi yhteensä 158 raporttia.

Stora Enson vuosikertomus 2017 koostuu neljästä raportista: Progress Book, Financial Report, Sustainability Report ja Corporate Governance Report. Raportit ovat ladattavissa osoitteessa storaenso.com/annualreport.

WBCSD:n Reporting matters –julkaisu on saatavilla täällä.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com