Muutos Stora Enson johtoryhmässä

Stora Enso nimittää Malin Bendzin konsernin henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Stora Enson nykyinen henkilöstöjohtaja Lars Häggström on päättänyt jättää tehtävänsä yhtiössä. Hän siirtyy Executive in Residence -tehtävään sveitsiläisessä liikkeenjohdon koulussa IMD:ssä johdettuaan kuusi vuotta Stora Enson henkilöstötoimintoa.

Malin Bendz, joka toimii tällä hetkellä Stora Enson Paper-divisioonan henkilöstöjohtajana, nimitetään konsernin henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1. marraskuuta 2016 alkaen. Hän on ollut Stora Enson palveluksessa vuodesta 2000 lähtien ja toiminut kansainvälisten henkilöstöasioiden parissa Ruotsissa ja Brasiliassa. Hän on työskennellyt myös liiketoiminnan kehityksessä sekä hankintatoimessa. Malin Bendzillä on kandidaatin tutkinto henkilöstöhallinnosta ja organisaatioiden kehittämisestä sekä MBA-tutkinto. Hänen toimipaikkansa on Tukholma.

”Olen hyvin iloinen voidessani toivottaa Malinin tervetulleeksi johtoryhmäämme. Hänen laaja ja monipuolinen kokemuksensa henkilöstöhallinnosta tuo arvokasta näkemystä liiketoimintamme kehittämiseen kohti uusiutuvien materiaalien kasvuyhtiötä”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström. ”Haluan myös kiittää Larsia hänen työstään henkilöstöosaamisemme kehittämisessä, erityisesti hänen panoksestaan johtamiskulttuurimme eteenpäin viemisessä. Toivotan hänelle menestystä, kun hän siirtyy uusien haasteiden pariin.”

Malin Bendzin valokuva on saatavissa osoitteessa: http://bmt.storaenso.com/l/JW2BkXv8SC8Z

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, puh. +46 72 221 9228

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. storaenso.com

Ulrika Lilja
viestintäjohtaja