Muutos Stora Enson johtoryhmässä

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.2.2022 klo 09.00

Stora Enson tietohallinnosta, teknologiasta ja digitalisaatiosta vastaava johtaja ja konsernin johtoryhmän jäsen Teemu Salmi on päättänyt jättää yhtiön siirtyäkseen suomalaisen kyberturvallisuusyritys Nixun toimitusjohtajaksi. Viisi vuotta Stora Ensossa työskennellyt Teemu jatkaa yhtiössä 20.5.2022 saakka.

"Teemu on ollut keskeisessä asemassa Stora Enson digitalisaatioagendan johtamisessa ja vauhdittamisessa tukien muutostamme uusiutuvien materiaalien yhtiöksi. Haluan ilmaista Teemulle kiitokseni hänen panoksestaan Stora Ensolla ja toivottaa hänelle samalla kaikkea hyvää uuteen mielenkiintoiseen uramahdollisuuteen", sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Annica Bresky.

Osana Stora Enson uutta toimintamallia IT & Digitalisaatio siirtyy jatkossa talousjohtajan organisaatioon ja raportoi talousjohtaja Seppo Parvelle. Seppo ja Teemu aloittavat muutosprosessin välittömästi varmistaakseen sujuvan vastuunsiirron.

"Vuoden 2022 aikana jatkamme työtä hajautetun ja entistä tehokkaamman toimintamallin toteuttamiseksi IT & Digitalisaatiossa. Strategiamme mukaisesti hajautettu toimintamalli tuo lisäarvoa kaikille sidosryhmillemme mahdollistamalla entistä vahvemmat segmentit ja voimakkaamman asiakaskeskeisyyden", Seppo Parvi sanoo.

Lisätietoja medialle:
Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Anna-Lena Åström
sijoittajasuhdejohtaja
puh. +46 70 210 7691

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 22 000 henkilöä ja vuonna 2021 liikevaihtomme oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Lisätietoja medialle:
Satu Härkönen