Muutos Stora Enson johtoryhmässä

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 18.11.2022 klo 10.00

Forest-divisioonan johtaja (EVP) ja konsernin johtoryhmän jäsen Jari Suominen jättää tehtävänsä Stora Ensossa. Yhtiön palveluksessa yli 25 vuotta työskennellyt Jari Suominen jatkaa uraansa Stora Enson ulkopuolella. Per Lyrvall, nykyinen lakiasianjohtaja (EVP), on nimitetty uudeksi Forest-divisioonan johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä joulukuun alussa ja jatkaa konsernin johtoryhmän (GLT) jäsenenä.

Jari Suominen aloitti Stora Ensossa vuonna 1995. Hän on johtanut yhtiön Forest-divisioonaa sen perustamisesta lähtien vuodesta 2020. Sitä ennen Jari toimi Stora Enson Wood Products -divisioonan johtajana vuodesta 2014.

“Haluan kiittää Jaria hänen merkittävästä työstään Stora Ensossa vuosien varrella, on ollut todellinen ilo työskennellä yhdessä. Jari on johtanut muutosta Wood Products -divisioonassa perustamalla Building Solutions -liiketoimintamme ja nyt viime aikoina myös uuden Forest-divisioonan. Toivotan hänelle, myös kaikkien kollegojen puolesta, menestystä ja onnea tuleviin tehtäviin", sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Annica Bresky.

"Minulla on ollut pitkä ja antoisa ura Stora Ensolla ja nyt on aika ottaa askel uuteen. Olen hyvin kiitollinen yhtiöltä saamistani mahdollisuuksista ja tietysti kaikista upeista kollegoistani, joiden kanssa olen onnekseni saanut työskennellä vuosien varrella", sanoo Jari Suominen.

Per Lyrvall aloitti yhtiön palveluksessa vuonna 1994, ja hän on ollut yhtiön johtoryhmän jäsen vuodesta 2012 ja lakiasiainjohtaja vuodesta 2008 lähtien. Forest-divisioonan johtajan tehtävän lisäksi hän jatkaa myös Ruotsin maajohtajana.

"Olen innoissani saadessani tilaisuuden johtaa Forest-divisioonaa. Metsäomaisuutemme ja metsäliiketoimintamme ovat kasvumme perusta. Jatkan Jarin työtä metsäliiketoimintamme kehittämiseksi keskittyen kestävään kehitykseen, luonnon monimuotoisuuteen ja puunhankintapalveluihin, jotka tukevat Stora Enson strategisia tavoitteita", sanoo Per Lyrvall.

Uuden lakiasiainjohtajan haku on aloitettu. Siirtymäkauden ajan tehtävässä toimii Christian Swartling, joka on tällä hetkellä konsernin lakipalvelujen johtaja.

Satu Härkönen
johtaja, Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Anna-Lena Åström
sijoittajasuhdejohtaja
puh. +46 70 2107691

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Lisäksi Stora Enso on yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Stora Enso työllistää noin 22 000 henkilöä. Vuonna 2021 Stora Enson liikevaihto oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com/investors

Satu Härkönen
johtaja, Suomen mediasuhteet