Muutos Stora Enson johtoryhmässä

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 5.12.2022 klo 10.00

Stora Enso on nimittänyt Minna Björkmanin yhtiön hankinnan ja logistiikan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään tammikuussa 2023.

Minna Björkman aloitti Stora Ensossa vuonna 2019 Packaging Solutions -divisioonan hankintaketjusta ja operational excellence -toiminnosta vastaavana johtajana. Ennen Stora Ensoon tuloaan hän toimi johtotehtävissä muun muassa Nokiassa, Fazerilla ja Kemirassa. Minna on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja hänellä on yli 25 vuoden kokemus kansainvälisistä toimitusketjuista, hankinnasta ja logistiikasta.

“Olen iloinen voidessani nimittää Minnan hankinta- ja logistiikkaorganisaatiomme johtajaksi, ja toivotan hänet tervetulleeksi johtoryhmäämme. Minnan kattava asiantuntijuus auttaa meitä parantamaan suorituskykyämme ja kestäviä hankintakäytäntöjämme entisestään strategiamme edistämiseksi. Haluan kiittää Tuomas Mustosta hänen merkittävästä panoksestaan hankinnan ja logistiikan siirtymäkauden johtajana tämän vuoden aikana,” sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Annica Bresky.

“Stora Ensolla on yli 20 000 toimittajaa, ja yhteisen menestyksemme ehtona ovat kestävät ja tehokkaat globaalit toimitusketjut. Olen innoissani saadessani tilaisuuden johtaa hankinta- ja logistiikkaorganisaatiotamme osana konsernin johtoyhmää,” sanoo Minna Björkman.

Lisätietoja medialle:
Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Anna-Lena Åström
sijoittajasuhdejohtaja
puh. +46 70 210 7691

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Lisäksi Stora Enso on yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Stora Enso työllistää noin 22 000 henkilöä. Vuonna 2021 Stora Enson liikevaihto oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com/investors

Lisätietoja medialle:
Satu Härkönen