• Stora Enso Oyj/

Rajah Jayendran on nimitetty johtajaksi Stora Enson integroituun tehdashankkeeseen Guangxissa, Etelä-Kiinassa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 15.4.2014 klo 15.00

Rajah Jayendran on nimitetty 1. kesäkuuta 2014 alkaen Stora Enson integroidun sellu- ja kartonkitehdasprojektin johtajaksi Guangxissa, Etelä-Kiinassa. Hän on tällä hetkellä Linde Groupin palveluksessa Aasian ja Tyynenmeren alueen kaupallistamisprosessien johtajana. Linde Group on yksi maailman johtavista teollisuuskaasu- ja teknologiayhtiöistä.

Rajah Jayendran on työskennellyt Aasiassa vuodesta 2001, ja hänellä on kokemusta sekä kansainvälisistä että kiinalaisista yrityksistä. Ennen siirtymistään Lindelle hän työskenteli Shanghaissa Lonzan strategisten projektien johtajana ja tätä aiemmin Bluestar Group Co. Ltd:ssä suunnittelupäällikkönä ja johtoryhmän jäsenenä. Hän on toiminut Shanghaissa myös Bayer Material Science AG:n teknisten tehdaspalvelujen johtajana vastaten 3,1 miljardin Yhdysvaltain dollarin uuden tehdasprojektin suunnittelusta ja toteutuksesta.

”Olen vakuuttunut, että laajan Aasiaan liittyvän projektienhallinnan, teollisuustoiminnan ja kaupallisen kokemuksensa ansiosta Rajah pystyy tuomaan merkittävää arvoa tärkeälle kasvullemme Kiinassa. On hienoa, että hän päätti liittyä tiimiimme”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

Rajah aloittaa työnsä Stora Ensolla 1. kesäkuuta tavaten ensin tärkeitä sidosryhmiä ja tutustuen organisaation eri alueisiin. Sen jälkeen hän siirtyy johtajaksi Stora Enson integroituun sellu- ja kartonkitehdasprojektiin Guangxissa, Etelä-Kiinassa 1. heinäkuuta alkaen.

Rajahin toimipaikka on Beihai Kiinassa, ja hän raportoi suoraan Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karviselle.

Lauri Peltola, johtaja, Global Identity, puh. 02046 20380

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2013 oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.

Lauri Peltola
johtaja, Global Identity