Stora Enso esittelee biotaloutta Koko perheen metsäpäivässä Oulussa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 10.8.2017 klo 9.00

Stora Enso esittelee vastuullista metsien käyttöä, uusiutuvien materiaalien mahdollisuuksia ja 80-vuotiasta Oulun paperitehdasta maksuttomassa yleisötapahtumassa lauantaina 12.8.2017 klo 10‒15. Koko perheen metsäpäivä järjestetään Stora Enson Oulun tehtaan läheisyydessä Nuottasaaressa.

Koko perheen metsäpäivässä yleisö pääsee tutustumaan puun matkaan metsästä maailmalle. Tapahtumassa esitellään eri tavoin vastuullista metsänhoitoa ja puunhankintaa, sekä puun jalostusta paperitehtaalla valmiiksi tuotteiksi. Laajaan kuvaan biotaloudesta ja sen tulevaisuuden näkymistä pääsee tutustumaan Bioaika-tiedekeskusnäyttelyssä.

”Haluamme Koko perheen metsäpäivän avulla tuoda metsää ja metsäasioita tutummaksi Oulun ja ympäryskuntien asukkaille ‒ erityisesti lapsille. Monelle kävijälle saattaa olla yllätys mitä kaikkea puusta pystytään nykyisin valmistamaan. Tapahtumassa on paljon näkemistä ja kokemista, ja Stora Enson asiantuntijat ovat paikalla antamassa vinkkejä metsänhoitoon ja luonnossa liikkumiseen”, kertoo Antti Partanen, Stora Enso Metsän Pohjois-Suomen aluejohtaja.

Yleisökierroksia Oulun 80-vuotiaalle tehtaalle
Metsäpäivän yhteydessä juhlistetaan Stora Enson Oulun tehtaan 80-vuotista historiaa esittelemällä tehdasaluetta opastetuilla yleisökierroksilla. Yleisöllä on mahdollisuus osallistua tavallista kattavimmille kierroksille, joissa vieraillaan puuterminaalissa, paperikoneella ja tehtaan satama-alueella. Tehdaskierrokset lähtevät Koko perheen metsäpäivän tapahtuma-alueelta.

Bioaika-tiedekeskusnäyttely esillä metsäpäivässä
Stora Enso on mukana Bioaika-kiertueella, joka on metsäsektorin yhteinen lahja 100-vuotiaalle Suomelle ja Suomen nuorille. Läpi Suomen ulottuvan kiertueen ytimen muodostaa pyörillä kulkeva tiedekeskusnäyttely, Bioaika-rekka, johon voi tutustua Oulun Koko perheen metsäpäivässä.

Interaktiivisessa näyttelyssä kävijät tutustuvat biotalouteen itse tehden ja kokeillen. Näyttelyssä mm. esitellään maapallon megatrendejä, vieraillaan metsässä virtuaalisesti sekä visioidaan tulevaisuutta. Bioaika-näyttely kiertää syksyn aikana noin 60 koulua ja oppilaitosta ympäri Suomen. Stora Enso esittelee kiertueen yhteydessä tuotteitaan ja uusiutuvien materiaalien mahdollisuuksia.

Koko perheen metsäpäivä

• Koko perheen metsäpäivä järjestetään lauantaina 12.8. kello 10–15 Oulun Nuottasaaressa Stora Enson tehtaan pääportin ympäristössä, osoitteessa Nuottasaarentie 24.
  • Pääsymaksuton tapahtuma on suunnattu kaikille metsistä sekä biotaloudesta kiinnostuneille.
  • Ohjelma ja lisätietoja: www.storaensometsa.fi/kpm-oulu-2017/
  • Stora Enso Metsän ja Stora Enson Oulun tehtaan lisäksi tapahtumajärjestelyissä ovat mukana myös Metsäkeskus, 4H-yhdistys, Nordea sekä Hankkija.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet