Stora Enso investoi 28 miljoonaa euroa Heinolan Flutingtehtaan tuotannon kehittämiseen

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 3.2.2017 klo 12.59

Stora Enso investoi 28 miljoonaa euroa Heinolan Flutingtehtaaseen vastatakseen kansainvälisten asiakkaiden kasvavaan kysyntään. Investointi parantaa AvantFlute SC -tuotevalikoiman laatua ja lisää tuotantokapasiteettia. Investointi on tarkoitus käynnistää välittömästi ja saattaa päätökseen vuoden 2018 toisella neljänneksellä.

AvantFlute SC on puolikemiallista, primaarikuidusta valmistettavaa aallotuskartonkia, joka on kehitetty erityisesti vaativiin olosuhteisiin. Investoinnin valmistuttua AvantFlute SC:n tuotantokapasiteetti kasvaa 15 000 tonnia. Heinolan Flutingtehtaan nykyinen vuosittainen tuotantokapasiteetti on 300 000 tonnia fluting-kartonkia.

"Investoinnin ajankohta on erinomainen, sillä elintarvikkeiden, hedelmien ja vihannesten pakkaamisen käytettävien laadukkaiden fluting-tuotteiden kysynnän odotetaan kasvavan. Investointi tuo markkinoille entistä kilpailukykyisemmän tarjonnan ja mahdollistaa lisäksi Heinolan Flutingtehtaan hiilijalanjäljen pienentämisen”, kertoo Gilles van Nieuwenhuyzen, Packaging Solutions -divisioonan johtaja.

Investointi sisältyy Stora Enson investointiohjaukseen ja sen odotetaan ylittävän Packaging Solutions
-divisioonan käyttöpääoman tuoton (ROOC) 20 prosentin tavoitteen.

Lisätiedot:
Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 544 3491

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Lisätiedot:
Liisa Nyyssönen