Stora Enso laski onnistuneesti liikkeelle kaksi viisivuotista joukkovelkakirjalainaa

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.6.2012 klo 17.30

Stora Enso on tänään laskenut onnistuneesti liikkeelle kaksi viisivuotista joukkovelkakirjalainaa osana EMTN (Euro Medium Term Note) -lainaohjelmaansa. Joukkovelkakirjalainat ovat nimellisarvoltaan yhteensä 1 700 miljoonaa Ruotsin kruunua ja ne erääntyvät 26. kesäkuuta 2017. 1 350 miljoonan Ruotsin kruunun lainan kuponkikorko on kolmen kuukauden Stibor + 390 pistettä ja sen emissiokurssi on 100,000. Toisesta 350 miljoonan Ruotsin kruunun lainasta maksetaan 5,75 % kiinteä kuponkikorko ja sen emissiokurssi on 99,010, joten koroksi tulee viiden vuoden keskimääräinen swap-korko + 390 pistettä eli kokonaiskoroksi tulee 5,985 %. Lainoihin ei liity finanssi- eikä change of control -kovenantteja. Liikkeellelaskun pääjärjestäjinä toimivat SEB ja Nordea.

”Uusien joukkovelkakirjalainojen avulla Stora Enso jatkaa proaktiivisesti vahvan likviditeetin ylläpitämistä. Rahoituslähteemme ovat monipuolisia ja lainamaturiteetti hyvin tasapainossa. Edellisen kerran laskimme liikkeelle Ruotsin kruunun määräisiä joukkovelkakirjalainoja vuonna 2010, ja päätimme nyt hyödyntää ruotsalaisten sijoittajien keskuudessa tällä hetkellä vallitsevaa voimakasta kysyntää”, sanoo Jyrki Tammivuori, konsernin rahoitusjohtaja.

Jyrki Tammivuori, konsernin rahoitusjohtaja, p. 02046 21043
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on paperi, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 30 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2011 oli 11,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.