Stora Enso on nimittänyt uuden talousjohtajan sekä uuden johtajan Packaging Solutions -divisioonalle

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.7.2024 klo 8.00

Stora Enso on nimittänyt Niclas Rosenlewin yhtiön talousjohtajaksi. Hän seuraa tehtävässä Seppo Parvia, joka on aiemmin ilmoittanut jättävänsä Stora Enson jatkaakseen uraansa yhtiön ulkopuolella. Stora Enso on myös nimittänyt Carolyn Wagnerin Packaging Solutions -divisioonan johtajaksi. Hän seuraa tehtävässä Ad Smitiä, joka jää eläkkeelle. Niclas Rosenlew ja Carolyn Wagner aloittavat tehtävissään viimeistään tammikuussa 2025 ja heistä tulee Stora Enson johtoryhmän jäseniä.

Niclas Rosenlew on toiminut vuodesta 2019 lähtien ruotsalaisen pörssilistatun teollisuusyrityksen SKF:n talousjohtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän toimi talousjohtajana Baswaressa, ja talouden johtotehtävissä Microsoftissa ja Nokiassa. Hän on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Niclas Rosenlewin tervetulleeksi Stora Enson talousjohtajaksi. Niclaksella on laaja kokemus suurten kansainvälisten organisaatioiden johtamisesta, kehittämisestä ja uudistamisesta. Hänen vankka taustansa talousjohtajana ja muissa johtotehtävissä listayhtiöissä on erittäin arvokas Stora Enson jatkuvassa kasvussa, arvonluonnissa ja taloudellisten tavoitteiden saavuttamisessa. Haluan esittää parhaat kiitokseni nykyiselle talousjohtajallemme Seppo Parville hänen panoksestaan Stora Ensolle viimeisen vuosikymmenen aikana ja toivotan hänelle menestystä urallaan myös jatkossa", sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Hans Sohlström.

Carolyn Wagner on tällä hetkellä saksalaisen Klingele Paper & Packaging Groupin Packaging-divisioonan johtaja. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on toiminut johtavissa tehtävissä muissa eurooppalaisissa pakkausalan yrityksissä, muun muassa DS Smithillä ja SCA:lla. Hänellä on tutkinto pakkausteknologiassa.

"Carolynin vahva pakkausteollisuuden tuntemus on tärkeää pakkausratkaisuliiketoimintamme kehittämisessä ja edistämisessä. Haluan kiittää Ad Smitiä hänen keskeisestä roolistaan De Jong Packaging Groupin integroimisessa olemassa olevaan liiketoimintaamme yrityskaupan jälkeen ja toivotan hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa", Sohlström sanoo.

"Olen innoissani mahdollisuudesta siirtyä työskentelemään Stora Ensossa ja osana tiimiä edistää sen menestystä", Niclas Rosenlew sanoo.

"Otan uuden tehtäväni Stora Ensossa vastaan suurella ilolla. Edessä on innostavia mahdollisuuksia, ja tavoitteenamme on johtaa alaa, edistää vastuullista kasvua ja tarjota erinomaisia tuotteita ja palveluja maailmanlaajuisesti", sanoo Carolyn Wagner.

Stora Enso on pakkaus, biomateriaali ja puutuoteteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Stora Enso on myös yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista.  Stora Enso työllistää noin 20 000 henkilöä. Vuonna 2023 Stora Enson liikevaihto oli 9,4 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADRtodistuksilla ja osakkeilla (SEOAY, SEOFF, SEOJF) käydään kauppaa OTCQX-markkinalla Yhdysvalloissa. storaenso.com

Lisätietoja medialle:
Ingrid Peura