Stora Enso ottaa 140 miljoonan euron lainan tutkimus- ja kehitysprojekteihin

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.9.2013 klo 9.00

Stora Enso nostaa Euroopan investointipankilta (EIP) tutkimus- ja kehitysprojekteihin 140 miljoonan euron lainan. Lainan maturiteetti on seitsemän vuotta ja korko 3,3 %.

“Meillä on pitkäaikainen ja hedelmällinen yhteistyö EIP:n kanssa. Tämä on Stora Enson kolmas EIP:lta ottama
laina konsernin tutkimus- ja kehitysprojekteihin. Lainan ehdot ovat kilpailukykyiset”, sanoo Stora Enson väliaikainen talousjohtaja Jyrki Tammivuori.

“Stora Enso investoi 81 miljoonaa euroa tutkimukseen ja kehitykseen vuonna 2012. Konsernin tutkimus- ja kehitysalustoja ovat biopohjaiset päällysteet, mikromateriaalit, yhdistelmämateriaalit, biokemia ja erotteluteknologia sekä puupohjaiset rakentamisen ratkaisut. Yhtiö teki noin 50 patenttihakemusta vuoden 2012 aikana”, sanoo Stora Enson tutkimuksesta ja investoinneista vastaava johtaja
Bernd Rettig.

Jyrki Tammivuori, väliaikainen talousjohtaja, p. 02046 21043
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.