Stora Enso päättää onnistuneesti euromääräistä joukkovelkakirjalainaa koskevan tarjouksensa

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 9.3.2012 klo 12.30

Stora Enso on onnistuneesti ostanut takaisin nimellisarvostaan 336 820 000 euroa vuonna 2004 liikkeellelaskettua ja vuonna 2009 lisättyä joukkovelkakirjalainaa. Transaktio hinnoitellaan interpoloidulla swap-kurssin keskiarvolla + 130 pistettä sekä 2,396 % tuotolla, mikä tekee hinnaksi 105,970. Kaupan täsmäytyspäivä tulee olemaan 13.3.2012.

Takaisinostotarjouksen kaupanvälittäjinä (Dealer Managers) toimivat Citigroup, Deutsche Bank, Goldman Sachs ja SEB.

Jyrki Tammivuori, konsernin rahoitusjohtaja, p. 02046 21043
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enson euromääräisen joukkovelkakirjalainan takaisinostotarjousta koskeva pörssitiedote julkaistiin 29.2.2012, ja se on luettavissa osoitteessa www.storaenso.com/press

Stora Enso on biomateriaali-, paperi-, pakkaus- ja puutuoteteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 30 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2011 oli 11,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.