Stora Enso sai päätökseen De Jong Packaging Groupin oston

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTISET 6.1.2023 klo 18.45

Stora Enso on saanut päätökseen hollantilaisen De Jong Packaging Groupin oston. Yhtiö on Benelux-maiden suurimpia aaltopahvipakkausten valmistajia. Syyskuussa 2022 ilmoitettu yritysosto, jonka yritysarvo on noin 1 020 miljoonaa euroa, saatiin päätökseen tänään viranomaisten hyväksynnän ja työntekijöiden kuulemisen jälkeen.

Yritysosto vahvistaa merkittävästi Stora Enson asemaa Euroopan pakkausmarkkinoilla, ja mahdollistaa pääsyn Alankomaiden, Belgian, Saksan ja Ison-Britannian aaltopahvipakkausmarkkinoille. Yritysoston myötä Stora Enson Packaging Solutions -divisioonan aaltopahvipakkauskapasiteetti kasvaa noin 1 200 milj. neliömetriä yli 2 000 milj. neliömetriin, kun lasketaan mukaan De Jongin laajentumishankkeet. De Jong Packaging Groupin vuoden 2022 liikevaihdon arvioidaan olevan noin miljardi euroa. Sen tuotevalikoima ja markkina-alueet täydentävät ja parantavat Stora Enson tarjontaa erityisesti tuoretuotteiden, verkkokaupan ja teollisuuden pakkauksissa.

"Olen iloinen voidessani toivottaa De Jong Packaging Groupin tervetulleeksi osaksi Stora Ensoa. Tämä yritysosto edistää Stora Enson strategista suuntaa nopeuttamalla liikevaihdon kasvua ja kasvattamalla markkinaosuuttamme uusiutuvissa pakkauksissa Euroopassa", sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Annica Bresky.

Edelliset tiedotteet yrityskaupasta

1.12.2022: Stora Enso sai hyväksynnän De Jong Packaging Groupin yritysostolle

8.9.2022: Stora Enso ostaa hollantilaisen De Jong Packaging Groupin vauhdittaakseen kasvua uusiutuvien aaltopahvipakkausten markkinoilla

Lisätietoja medialle:
Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Anna-Lena Åström
sijoittajasuhdejohtaja
puh. +46 70 2107691

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote-  ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Lisäksi Stora Enso on yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Stora Enso työllistää noin 22 000 henkilöä. Vuonna 2021 Stora Enson liikevaihto oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com/investors

Lisätietoja medialle: