Stora Enso sitoutuu hiilidioksidipäästöissään nettonollaan

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 12.12.2023 klo 17.00

Stora Enso on liittynyt mukaan The Climate Pledge -sitoumukseen ja pyrkii hiilidioksidipäästöissään nettonollaan vuoteen 2040 mennessä.

The Climate Pledge -sitoumus on luonteva askel Stora Enson pitkän aikavälin matkalla nettopositiiviseksi yhtiöksi, jonka tuotteet ja ratkaisut ovat uudistavia vuoteen 2050 mennessä. Stora Enso on edelleen sitoutunut vähentämään laajuuksien 1, 2 ja 3 absoluuttisia päästöjä 50 prosentilla vuoteen 2030 mennessä vertailuvuodesta 2019. Tavoite on linjassa 1,5 asteen ilmastotavoitteen kanssa, ja se on Science Based Targets -aloitteen hyväksymä.

Hiilineutraaliustavoite edellyttää energiatehokkuuden parantamista sekä siirtymistä fossiilisesta energiasta uusiutuviin energialähteisiin. Stora Enso hakee lisävähennyksiä laajuuden 3 päästöihin parantamalla tehokkuutta ja vähentämällä hiili-intensiteettiä arvoketjussa yhteistyössä raaka-ainetoimittajien, logistiikan toimijoiden ja asiakkaiden kanssa.

The Climate Pledgessä mukana olevat sitoutuvat

mittaamaan ja raportoimaan kasvihuonepäästöjään säännöllisesti

toteuttamaan Pariisin ilmastosopimuksen mukaista, hiilineutraaliuteen tähtäävää strategiaa, joka perustuu todellisiin liiketoiminnan muutoksiin ja innovaatioihin, kuten energiatehokkuuden parantamiseen, uusiutuvaan energiaan, resurssitehokkuuteen ja muihin hiilidioksidipäästöjä vähentäviin keinoihin

hyvittämään kaikki syntyvät hiilidioksidipäästöt mitattavin ja todennettavin tavoin, jotta nettonollatavoite saavutetaan vuoteen 2040 mennessä.

Lisätietoa The Climate Pledge -sitoumuksesta löytyy osoitteesta www.theclimatepledge.com

Lisätietoja medialle:
Ingrid Peura
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Anna-Lena Åström
sijoittajasuhdejohtaja
puh. +46 70 210 7691

Stora Enso on pakkaus, biomateriaali ja puutuoteteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Stora Enso on myös yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna tehdä puusta. Stora Enso työllistää noin 21 000 henkilöä. Vuonna 2022 Stora Enson liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADRtodistuksilla ja osakkeilla (SEOAY, SEOFF, SEOJF) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Lisätietoja medialle:
Ingrid Peura