Stora Enson muunnetut osakkeet

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.4.2019 klo 9.00

Stora Enson A-osakkeita on muunnettu R-osakkeiksi 1.2–31.3.2019 yhden muuntovaatimuksen perusteella yhteensä 300 kappaletta. Nämä osakkeet on merkitty kaupparekisteriin tänään 15.4.2019 ja kaupankäynti osakkeilla alkaa 16.4.2019.

Osakkeet jakautuvat muunnon jälkeen seuraavasti:

A-osakkeet 176 259 136
R-osakkeet 612 360 851
Yhteensä 788 619 987

Jokainen A-osake ja kymmenen R-osaketta tuottavat yhden äänen. Osakkeiden tuottama kokonaisäänimäärä muunnon jälkeen on vähintään 237 495 221.

Hanne Karrinaho
talousviestintäjohtaja

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen
sijoittajasuhdejohtaja
puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Hanne Karrinaho
talousviestintäjohtaja