Stora Enson palkitsemispolitiikka valittiin Suomen parhaaksi

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTISET 26.8.2020 klo 10.40

Stora Enson tammikuussa 2020 julkaistu palkitsemispolitiikka on arvioitu Suomen parhaaksi suurten yritysten sarjassa. Arviointiin osallistuivat Hallitusammattilaiset ry:n, Varman ja Nasdaqin edustajat. Arvioinnin tavoitteena oli edistää hyviä käytäntöjä palkitsemisraportoinnissa. Toimielinten palkitsemispolitiikkojen analysointi perustui muun muassa sisältöön, relevanttiuteen, lukijaystävällisyyteen ja materiaalin löydettävyyteen.

Stora Enson palkitsemispolitiikkaa kiitettiin erityisesti sen yhteydestä yhtiön strategiaan ja vastuullisuustyöhön. Politiikkaa pidettiin myös perusteellisena ja täsmällisenä.

”Tämä on erittäin arvostettu tunnustus työlle, jonka olemme Stora Ensossa tehneet palkitsemispolitiikan valmistelussa. Palkitsemisen elementtien on tuettava yrityksen liiketoimintastrategiaa ja sen pitkäaikaisia taloudellisia etuja. Stora Enson selkeä ja läpinäkyvä palkitsemispolitiikka on laadittu tämän tavoitteen saavuttamiseksi”, sanoo Stora Enson hallituksen ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtaja Jorma Eloranta.

Satu Härkönen
viestintäjohtaja
Suomen mediasuhteet

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen
sijoittajasuhdejohtaja
puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 25 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 10,1 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja