Stora Enson vastuullisuusraportti valittiin Suomen parhaaksi jo toisena peräkkäisenä vuotena

Stora Enson vuoden 2015 vastuullisuusraportti on valittu Suomen parhaaksi vastuullisuusraportiksi yritysvastuuverkosto FIBSin järjestämässä riippumattomassa kilpailussa. Tämä on toinen peräkkäinen vuosi, kun Stora Enson vastuullisuusraportti palkitaan Suomen parhaana. Stora Enson raportti voitti tämän vuoden kilpailussa myös opiskelijoiden ja median kunniamaininnat.

Kilpailuraati kiitti Stora Ensoa muun muassa ilmastonmuutos-, luonnon monimuotoisuus- ja ihmisoikeusaiheiden kokonaisvaltaisesta ja tasapainoisesta raportoinnista, sekä arvosti myös raportin visuaalista ilmettä ja käytettävyyttä.

“Olemme ylpeitä läpinäkyvän raportointimme saamasta tunnustuksesta”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Noel Morrin. “Viime vuoden raportissamme vastuullisuustyömme keskeisimmät mahdollisuudet ja haasteet esitetään yksinkertaisen, toistuvan rakenteen kautta. Tavoitteemme on, että tulevaisuudessa raportin keskeisimmät sisällöt varmennetaan ulkoisesti korkeimmalla mahdollisella tasolla.”

“Johdonmukaisen ja laajan sisällön lisäksi uskomme, että hyvä raportti on myös käytännöllinen ja helppolukuinen kaikille sidosryhmillemme”, lisää Stora Enson viestintäjohtaja Ulrika Lilja. “Olemme tyytyväisiä, että raporttimme saa tunnustusta vastuullisuusasiantuntijoiden lisäksi myös medialta ja opiskelijoilta.”

FIBSin vastuullisuusraportointikilpailu järjestettiin tänä vuonna 21. kertaa, ja siinä arvioitiin yhteensä 146 yksityisen sektorin vastuullisuusraporttia. Kilpailussa arvioitiin muun muassa kaikki Helsingin pörssissä listattujen yhtiöiden yritysvastuuraportit.

Noel Morrin, yritysvastuujohtaja, p. +46 7307 68898
Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491

www.storaenso.com/sustainability

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. storaenso.com