Stora Enso esittelee Multicopy Zero -toimistopaperiin liittyvän AR-sovelluksen

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 15. helmikuuta 2018 klo 9 EET

Stora Enso lanseeraa Multicopy Zero-paperiin liittyvän AR-mobiilisovelluksen (Augmented Reality, lisätty todellisuus). Multicopy Zero on hiilineutraali toimistopaperi, joka kuuluu Stora Enson paperibrändien lippulaivaperheeseen Multicopyyn.

Stora Enson Multicopy Zero -sovelluksella käyttäjä voi tutkia Multicopy Zero –toimistopaperia metsän keskellä. AR eli lisätty todellisuus on sovellusnäkymä, jossa todelliseen ympäristöön on lisätty virtuaalisia elementtejä. Metsä herää henkiin, kun sovelluksen kautta käyttäjä voi kokea metsässä tallustelevan hirven, mättäällä kasvavat kantarellit ja ilmassa lentelevät ja sirkuttavat linnut. Lisäksi sovellus tarjoaa tietoa Multicopy Zerosta ja sen ympäristöominaisuuksista.

“Halusimme luoda innovatiivisen ja elämyspainotteisen kampanjan hyödyntämällä ihmisen luontaista uteliaisuutta ja uusinta teknologiaa”, sanoo Jennie Åkesson, Marketing Manager Stora Enson Paper-divisioonasta. ”Täydentämällä printtikampanjaa lisätyn todellisuuden kokemuksella voimme sitouttaa kohdeyleisöjämme ja tarjota heille jotain odottamatonta ja erilaista.”

Lisätty todellisuus luodaan käyttäjän älypuhelimen tai tabletin kameran avulla. Laitteen kamera tallentaa olemassaolevaa ympäristöä ja sovellus lisää näkymään virtuaalisia elementtejä luoden kokemuksen, jossa todellinen ja virtuaalinen maailma yhdistyvät harmonisesti. Multicopy Zero -sovellukseen pääsee lataamalla GlobeAR -sovelluksen ja skannaamalla paperille tulostetun Multicopy Zero -trigger-kuvan.

Jokainen Multicopy Zero –sovelluksen käyttäjä tekee samalla ympäristöteon: jokaisesta skannauksesta Stora Enso tekee lahjoituksen, joka vastaa pohjoiseurooppalaisen kodin kuukauden energiankulutuksesta aiheutuvia hiilidioksidipäästöjä*. Lahjoituksen kohde on Natural Capital Partners.

Multicopy Zero on ensiluokkainen paperi, joka auttaa täyttämään ympäristökriteerit. Sillä on useita ympäristömerkkejä, se on valmistettu uusiutuvista materiaaleista ja on täysin kierrätettävä. Paperi on hiilineutraali ja nimeltään ”Zero”, koska sen tuotannosta ja kuljetuksesta aiheutuvat päästöt tasataan nollaan korkealaatuisten päästövähennysten avulla.

Natural Capital Partnersin®myöntämän Carbon Neutral -sertifikaatin lisäksi Multicopy Zerolla on Joutsenmerkki, EU-ympäristömerkki ja Forest Stewardship Councilin®myöntämä FSC-sertifikaatti**. Lisäksi tuote on täysin klooriton (TCF).

*0.25 t hiilidioksidiekvivalenttia

** Multicopy Zeron FSC®tavaramerkkilisenssinumero on FSC-C015932.

Linkki: Lataa GlobeAR –sovellus App Storesta tai GooglePlaysta. Sovelluksen käyttöön tarvittava trigger-kuva ladattavissa tästä linkistä: http://bit.ly/2FXkxyM

Kuvat: Kuvia sovelluksesta ja sovelluksen käyttöön tarvittava trigger-kuva ladattavissa tästä linkistä: https://storaenso.emmi.fi/l/L2-VqbFZZkvQ

Video: https://www.youtube.com/watch?v=B6FiwZjSr9I

Lisätietoa: www.storaenso.com/multicopyzero