Stora Enso on nimittänyt uuden rahoitusjohtajan

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 15.11.2018 klo 15.30

Stora Enso on nimittänyt Pasi Kycklingin konsernin rahoitusjohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1. tammikuuta 2019.

Pasi Kyckling on työskennellyt Stora Ensossa vuodesta 2001 lähtien useissa laskennan ja rahoituksen tehtävissä ja on tällä hetkellä SVP, Business Controlling and Strategy Biomaterials -divisioonassa. Hänen toimipaikkansa on Helsingissä ja hän raportoi uudessa tehtävässään talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvelle.

”Olen hyvin iloinen saadessani toivottaa Pasin tervetulleeksi konsernin rahoitukseen. Hänen taustansa ja laaja osaamisensa rahoitusalalta tuovat arvokkaan lisän tiimiimme. Pasilla on vahva rooli rahoitusosastomme kehittämisessä”, sanoo Seppo Parvi, Stora Enson talousjohtaja.

Pasi Kyckling seuraa tehtävässä Martin Rosia, joka on aloittanut Stora Enson Intelligent Packagingin johtajana.

Seppo Parvi, talousjohtaja, puh. 020 462 1205

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Seppo Parvi
talousjohtaja