Stora Enso valittiin alansa vastuullisimmaksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa Ruotsissa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 30.11.2018 klo 9.00

Stora Enso on valittu toimialansa vastuullisimmaksi yritykseksi Sustainable Brand Index™ B2B-tutkimuksessa, joka on Pohjoismaiden laajin brändien vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus. Tutkimus kattaa yli 100 yritysten välisen kaupan (B2B) brändiä yli 10 toimialalta Ruotsissa.

Stora Enso koetaan toimialansa vastuullisimmaksi B2B-brändiksi Ruotsissa haastateltujen yrityspäättäjien mukaan. Sustainable Brand Index™ B2B -tutkimus analysoi ruotsalaisten päättäjien näkemyksiä vastuullisuudesta ja miten Ruotsin suurimmat B2B-brändit koetaan vastuullisuusnäkökulmasta. Kaikkien tutkittujen B2B-yritysten listauksessa Stora Enso tuli toiseksi.

“Vastuullisuuteen keskittyvänä yrityksenä tämä tunnustus on meille tärkeä. Liiketoimintamme perustuu siihen, että autamme asiakkaitamme vastaamaan kuluttajien vaatimuksiin vastuullisista tuotteista. Korvaamalla fossiilipohjaiset materiaalit uusiutuvilla ratkaisuillamme viemme eteenpäin muutosta fossiilisesta maailmasta kohti tulevaisuuden biotaloutta”, viestintäjohtaja Ulrika Lilja sanoo.

“Olemme iloisia, että kunnianhimoisen vastuullisuusstrategiamme toteuttaminen on huomattu”, sanoo vastuullisuusjohtaja Noel Morrin. “Stora EnsoIle on ensisijaisen tärkeää varmistaa, että uusiutuvat ratkaisumme tuotetaan vastuullisesti. Tämä vaatii jatkuvaa työtä siirtyessämme kohti vähähiilisempää tulevaisuutta.”

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet