Stora Enso vie uusiutuvia materiaaleja Seefeldin MM-hiihtoihin 2019

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 20.11.2017 klo 10.00

Uusiutuvien materiaalien yhtiö Stora Enso on Itävallan Seefeldissä vuonna 2019 järjestettävien hiihdon MM-kisojen pääyhteistyökumppani. Yhteistyön avulla Stora Enso edistää ympäristön kannalta kestävästi järjestettyä urheilutapahtumaa ja esittelee uusiutuvia tuotteitaan useissa eri kohteissa kisojen aikana.

Stora Enson tavoitteena on lisätä osallistujien, katsojien ja vierailijoiden tietoisuutta kestävien ja vastuullisten tuotteiden eduista. Yhtiön tuotteet tarjoavat ympäristöystävällisen vaihtoehdon ja pienemmän hiilijalanjäljen monille tuotteille, jotka on valmistettu uusiutumattomista materiaaleista. Hiihdon MM-kisojen aikana Stora Enso esittelee laajan valikoiman uusiutuvista materiaaleistaan valmistettuja tuotteita, kuten puuta kisojen väliaikaisiin rakennuksiin, kartonkipakkauksia, paperia sekä massiivipuuelementtirakentamista kisa-alueelle. Lisäksi Stora Enso edistää tehokasta kierrätystä tapahtumassa.

Seefeldin kisat ovat jo kolmas kerta kun Stora Enso sponsoroi MM-hiihtoja. Yhtiö toimi Lahden 2017-kisojen pääyhteistyökumppanina sekä yhteistyökumppanina Falunin kisoissa vuonna 2015.

Tämä on hyvä tilaisuus Stora Ensolle osallistua tapahtumaan päämarkkina-alueellaan Keski-Euroopassa, jossa yhtiöllä on noin 5 000 työntekijää. Itävallassa yhtiöllä on sahoja ja ristiinliimattuja massiivipuuelementtejä (CLT) valmistavia tehtaita.

“Olemme erittäin iloisia voidessamme olla jo kolmatta kertaa MM-hiihtojen yhteistyökumppani”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström. ”Liiketoimintamme on osa biotaloutta ja vastuullisuus on liiketoimintamme ytimessä. Tuotteemme korvaavat uusiutumattomista materiaaleista, kuten muovista, valmistettuja tuotteita. Seefeldissä Stora Enson uusiutuvat materiaalit ja osaaminen yhdistyvät monissa kisojen tuotteissa ja ratkaisuissa. Stora Enso näyttää tapahtuman avulla tietä ympäristön kannalta kestävämpien tapahtumien järjestämiseen käyttämällä kisoissa uusiutuvia, puupohjaisia tuotteita ja maksimoimalla niiden kierrättämisen ja uusiokäytön.”

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet