Stora Enson kesätyöpaikkojen haku kesäksi 2018 on avautunut – haettavissa 1 000 kesätyöpaikkaa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 5.1.2018 klo 9.00

Stora Enson yksiköt eri puolella Suomea palkkaavat yhteensä noin 1 000 kesätyöntekijää kesäksi 2018. Kesätyöntekijät ovat olleet kokemukseensa erittäin tyytyväisiä ja palautekyselyn mukaan 99 % suosittelisi ystävälleen Stora Ensoa työnantajana.

Stora Enso tarjoaa vuosittain monipuolisia kesätyö- ja harjoittelupaikkoja yksiköissään Suomessa. Vuoden 2018 kesätyöpaikat ovat haettavissa tammi-helmikuussa. Tyypillisimmin Stora Enson kesätyöntekijät työskentelevät tuotannon prosessityöntekijöinä tai esimiestehtävissä, logistiikan tehtävissä, laboratoriossa, myynnissä, puunhankinnassa ja kunnossapidossa.

”Olemme erittäin iloisia siitä, että kesätyöntekijät ovat antaneet kesätyöstään Stora Ensossa erinomaista palautetta,” kertoo Tero Pesu, Stora Enson Suomen henkilöstöjohtaja. ”Palautekyselyiden perusteella 99 % kesätyöntekijöistä on ollut kokemukseensa tyytyväisiä ja suosittelisi Stora Ensoa työpaikkana myös ystävilleen.”

Vuonna 2017 kesätyöpaikkoihin saapui lähes 17 000 hakemusta ja hakemusten määrä on kasvanut vuosittain.

”Hakijamäärien kasvu kertoo metsäteollisuuden kiinnostavuudesta nuorten keskuudessa. Kesätyö on yksi tyypillisimmistä tavoista jatkaa vakituiseen työsuhteeseen, joten kesätyöntekijät ovat meille erittäin tärkeitä myös tulevaisuuden työntekijöinä,” kertoo Tero Pesu.

Stora Ensolla on Suomessa noin 6 600 työntekijää ja tuotantoa 12 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on 25 000 työntekijää ja toimintaa 35 maassa.

Lisätietoja avoimista kesätyöpaikoista löytyy osoitteesta https://storaensolle.fi

Stora Enso on mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
Viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet