Stora Enson Oulun tehtaan mahdollisiin lomautuksiin liittyvät yt-neuvottelut ovat päättyneet

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 21.12.2018 klo 12.45

Stora Enson yhteistoimintaneuvottelut mahdollisista lomautuksista Oulun paperitehtaalla ovat päättyneet. Neuvottelujen lopputuloksena yhtiö voi tarvittaessa lomauttaa Stora Enso Oulu Oy:n henkilöstöä, lukuun ottamatta sellutehtaan henkilöstöä, korkeintaan 90 päivän ajaksi vuoden 2019 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana.

”Tilapäisten paperin tuotannonrajoitusten avulla voidaan tehostaa paperitehtaan toimintaa ja optimoida paperin tuotannon tasoa markkinakysyntää vastaavaksi. Sellutehdas ei kuulunut neuvottelujen piiriin ja sen tuotannon on suunniteltu jatkuvan normaalisti mahdollisten lomautusten aikana”, sanoo tehtaanjohtaja Jari Kärkkäinen.

Stora Enso ilmoitti yt-neuvotteluiden aloittamisesta 28.11.2018, koska Oulussa valmistettavien päällystettyjen hienopapereiden (WFC) markkinakysyntä on heikentynyt, ja samanaikaisesti paperin tuotannon tärkeimpien raaka-aineiden hinnat ovat jatkaneet nousuaan.

Jari Kärkkäinen
tehtaanjohtaja
Stora Enso Oulu Oy
puh. 020 463 3705