Asiakkaat aktiivisia keräämään puhdasta juomavettä kuivuudesta kärsivään Keniaan

SUBWAY® -ravintolat Suomessa olivat alkuvuonna 2012 vahvasti mukana Bonaquan hyväntekeväisyyskampanjassa, jossa kerätään puhdasta juomavettä Punaisen Ristin avustuskohteeseen Keniaan. Tavoitteena oli tammi-/helmikuussa kerätä mahdollisimman paljon puhdasta vettä

kuivuudesta kärsivälle alueelle Kenian Ikuthaan. Jokaisesta Bonaqua-pullosta lahjoitetaan 3 litraa puhdasta vettä Afrikkaan, mutta kampanja-aikana jokaisesta SUBWAY® -ravintolasta ostetusta pullosta lahjoitettiin kaksinkertainen määrä eli kuusi litraa puhdasta vettä Keniaan, mikä vastaa kahden ihmisen päivittäin tarvitsemaa puhtaan juomaveden määrää. Bonaqua ja Suomen Punainen risti toimittavat SUBWAY:n asiakkaiden keräämän vesilahjoituksen perille Keniaan syksyllä.

Tammi-/helmikuun aikana SUBWAY® -ravintoloiden 0,5 L litran Bonaqua-pullojen myyntimäärä kasvoi 31% verrattuna tammi-/helmikuuhun 2011. ”Saimme positiivisesti yllättävän tuloksen, eli SUBWAY® -ravintoloiden kautta lahjoitettiin kampanjassa 53.568 l puhdasta vettä Afrikkaan. Tämä on todella hieno tulos, johon olemme koko ketjuna tyytyväisiä. Suurin kiitos kuuluu toki asiakkaillemme, jotka lähtivät kampanjaan mukaan ja ostoksillaan saivat tämän aikaan. Vaikka olemme Suomessa pääsääntöisesti mukana tukemassa suomalaisia hyväntekeväisyyskohteita ja –kampanjoita, olemme tyytyväisiä että lähdimme tähän mukaan”, maajohtaja Petteri Lehtimäki kertoo.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä leipään. Ketjun tärkeänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi™. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua, joka avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsingin Annankadulle vuonna 2000. Ensimmäinen SUBWAY® -ravintola avattiin vuonna 1965. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: ketjun uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä ravintoloita on maassamme jo 93. Viime vuosien aikana SUBWAY® -ketju on avannut ympäri maailmaa yli 2000 uutta ravintolaa vuodessa, ja kasvu jatkuu edelleen.

petteri.lehtimaki@subway.fi

www.bonaqua.fi