ASIAKKAIDEN KUUNTELEMINEN ENTISTÄ TÄRKEÄMPÄÄ - FRANCHISING-KETJU MUUTTI VALIKOIMAANSA ASIAKKAIDEN TOIVEISTA

Maailman suurin ei tarkoita kyvyttömyyttä muuntautumiseen tai jäykkyyttä päätöksissä. Tästä on todisteena maailman suurimman ravintolaketjun tuotevalikoiman muutos kesäkuussa 2014 Suomessa. Asiakkailta on tullut toiveita Subway® -ketjun Subi® -valikoiman muutoksesta, sekä ehdotuksia millaisia uusia tuotteita listoille haluttaisiin. Ketju kuunteli asiakkaitaan, ja nyt aiemmin kausituotteena tunnettu American Steakhouse Melt Subi® on lisätty menuun. Samaan aikaan Meatball Subi® -leivän myynti lopetettiin Suomessa. American Steakhouse Melt oli aiemmin tänä vuonna myynnissä rajoitetun ajan tammi-maaliskuussa; naudanlihapihvi yhdistettynä sulaan juustoon saikin tuona aikana selvästi asiakkaat puolelleen.

Uutena vaihtoehtona pysyvää tuotevalikoimaa kasvattaa myös loka-joulukussa viime vuoden puolella myynnissä ollut Kana Fajita. Asiakkaiden palautteiden mukaan kanatuotteet ovat Subway® -ketjun suosituimpia tuotteita, ja Kana Fajitaa onkin toivottu vakituiseksi myyntituotteeksi.

Myös Päivän Subi® tarjontaan on haettu vaihtelua. Samassa vaihdettiin myös näitä tuotteita sekä tarjouspäiviä. Uudistuksen jälkeen tuotteet menevät päivittäin seuraavasti: maanantai Kananrinta tiistai Spicy Italian, keskiviikko Steakhouse Melt, torstai Kalkkuna, perjantai Veggie Delite® , lauantai Kinkku ja sunnuntai Kana Fajita.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu valinnanvapauteen; asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Tämän maailmanlaajuisen franchising-ketjun ensimmäinen ravintola avattiin Suomessa Helsinkiin vuonna 2000. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme yli 130. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 41 500.

Maajohtaja Petteri Lehtimäki

Avainsanat: