Asiakkaiden luottamus brändiin jatkaa kasvuaan– Subway® -ketju oli Suomen paras pikaruokaketju* myös vuonna 2014

14 vuotta Suomessa vaikuttanut Subway® -ketju on lunastanut vahvasti paikkansa asiakkaiden mielissä ja ruokailutottumuksissa. Taloustutkimus Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan Subway® -ravintolaketju oli Suomen paras pikaruokaketju vastaajien antamilla kokonaisarvosanoilla mitattuna vuonna 2014. Tämä oli ketjulle jo seitsemäs vuosi peräkkäin ykkössijalla. Kohderyhmänä syys-lokakuussa 2014 tehdyssä tutkimuksessa olivat Suomessa asuvat 1579-vuotiaat; yhteensä 3 791 vastaajaa. Tutkimuksessa oli arvioitavana 23 eri pikaruoka- ja kahvilaketjua.

Kokonaismielikuvavertailussa Subway® -ravintolaketju sai parhaimman tuloksen kaikista tutkimuksessa arvioiduista ketjuista. Kokonaisarvosanaksi Subway® -ravintolat saivat 8,02, kun muilla tutkituilla arvosana jäi selvästi alle kahdeksan. Subway® -ravintolat sijoittuvat kokonaismielikuvan tapaan ykköseksi myös 10 mielikuvatekijän yhteisvaikutusvertailussa.

Kokonaisuudessaan Subway® -ketju on kuluttajien mielestä paras tutkimuksessa arvioiduista pikaruokaketjuista suolaisten tuotteiden maun ja valikoiman monipuolisuuden sekä palveluhalukkuuden ja palvelun nopeuden suhteen. Näistä maku ja palvelun nopeus ovat tutkimuksen mukaan myös asiakkaiden tärkeimpiä valintakriteerejä pikaruokaravintolaa valittaessa.

Subway® -ravintoloille ehdottoman tärkeä valinnanvapaus ja sitä kautta valikoiman monipuolisuus ovatkin saaneet korkeimman painoarvon koko ketjun toiminnan ajan. Asiakkaita palvelee jo 143 ketjun ravintolaa, kun joulukuussa uusin autokaistallinen Subway® -ravintola avattiin Jyväskylän Keljossa.

*Lähde: Taloustutkimus Oy, Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimus 2014, yleisarvosanojen 410 keskiarvo 23 ketjun joukossa.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu valinnanvapauteen; asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Tämän maailmanlaajuisen franchising-ketjun ensimmäinen ravintola avattiin Suomessa Helsinkiin vuonna 2000. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme yli 140. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 42 800.

www.taloustutkimus.fi

www.subway.fi