Espoon uusi kauppakeskus Ainoa saa oman Subway ® -ravintolansa

Subway®-ravintolaketju jatkaa kasvuaan Suomessa, kun Espoon Tapiolan kauppakeskus Ainoan uunituoreeseen laajennusosaan avattiin ketjun ravintola maaliskuun puolessa välissä. Tuore ravintola sijaitsee osoitteessa Tapionaukio 4.

Espoon uuden Subway®-ravintolan franchising-yrittäjänä toimii Erik Arndt. Arndt toimii yrittäjänä myös Espoon Metro Areenan sekä Tapiolan Subway®-ravintoloissa. Arndtilla onkin vahva yrittäjätausta ketjun kanssa. ”Olen ollut yli 10 vuotta mukana Subwayn toiminnassa, sekä pyörittänyt Tapiolan liikettäkin jo 10 vuotta. Vaikka olen ollut ravintola-alalla 25 vuotta, on uuden toimipisteen avaaminen silti aina yhtä mukavalla tavalla jännittävää. Toimintamalli on tuttu, mutta aina uusi ravintola tuo mukanaan uusia asiakkaita ja erilaisia tilanteita. Ainoan tapauksessa ravintolamme asiakkaiksi odotamme erityisesti tulevan metron ja bussiterminaalin asiakkaita. Lähdin Subwayhin mukaan puhtaasti kiinnostuksesta ketjuun; ja tällä samalla innolla ja kiinnostuksella jatketaan tämäkin avaus”, Arndt kertoo.

Uuden ravintolan myötä Erik Arndtin yritys työllistää n. 30 henkilöä. Yrittäjä haluaakin korostaa ketjun tarjoamaa työllistämismahdollisuutta koskien niin työntekijöitä kuin yrittäjää itseään. ”Franchising-yrittäminen on oiva keino työllistää itse itsensä. Toki ketju tarjoaa mahdollisuuden kasvuun ja tätä kautta muidenkin työllistämiseen, mutta pitää muistaa, että nykyaikana monelle juuri ketjun tarjoama tuki ja avaimet yrittäjyyteen voivat olla ne tärkeimmät houkuttimet lähteä mukaan”, Arndt kommentoi.

Subway®-ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä Subi®. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000.

Petteri Lehtimäki, Development Agent
petteri.lehtimaki@subway.fi