EUROOPAN 5000. SUBWAY® -RAVINTOLA AVATTIIN SKOTLANNISSA

Subway® -ketju saavutti tärkeän rajapyykin maaliskuussa, kun ketju avasi Euroopassa 5000. ravintolansa. 5000. ravintola avattiin ostoskeskukseen Livingstonessa, Skotlannissa. Subway® -franchisingketju edistää osaltaan talouden kasvua tarjoamalla yli 50.000 työpaikkaa ravintoloissaan ympäri Eurooppaa.

Suomen ensimmäinen Subway® -ravintola avattiin Helsingissä vuonna 2000, tämän jälkeen ketju on laajentanut toimintaansa ja kasvattanut vahvasti ravintoloidensa määrää Euroopassa. Ravintoloita on tällä hetkellä avoinna yli 30:ssa Euroopan maassa. Suomen yli 150 Subway® -ravintolaa työllistävät yli 1.500 ihmistä. Kyseessä on maailman suurin pikaruokaravintolaketju, jolla on tällä hetkellä yli 44.000 ravintolaa yli 110:ssa maassa - ketjun laajeneminen Euroopassa jatkuu yhä nopeaan tahtiin.

"Koemme onnistumista ja jopa ylpeyttä avatessamme 5.000:n Subway-ravintolan Euroopassa. Se on fantastinen saavutus ja heijastaa sitä vahvaa yrittäjähenkeä, jota franchising-yrittäjämme tekevät paikallisissa yhteisöissä tarjoamalla toimivan tuotteen ja erinomaista asiakaspalvelua kaikille asiakkaillemme,” kommentoi Euroopan Aluejohtaja Justin Goes. " ”Subway-ravintoloilla on toimiva tukijärjestelmä yrittäjilleen; tämän avulla he voivat hyötyä tuotemerkin vahvasta kokemuksesta ja toimivuudesta jo 50:n vuoden ajalta."

5000. Subway® -ravintola sijaitsee ostoskeskuksen sydämessä Livingstonessa, Skotlannissa, Ravintola palvelee nälkäisiä asiakkaita sekä paikallisesti, että koko ympäröivällä alueella. Uuden ravintolan pinta-ala on yli 130 m², pitäen sisällään istumapaikkoja yli 50:lle asiakkaalle. Ravintola työllistää 15 työntekijää.

Kaikki Subway® -ravintolat toimivat franchising-periaatteella. Uuden Livingstonen ravintolan yrittäjänä toimii kokenut ravintoloitsija Haj Atwal. "Tuntuu mahtavaa avata 5000. Subway-ravintola Euroopassa. Aloitin urani Subway-ravintoloitsijana yli 15 vuotta sitten, kun avasin ensimmäisen ravintolansa veljeni Narinderin kanssa Edinburghissa. Sittemmin olemme päätyneet avaamaan jo 16 Subway-ravintolaa yhdessä ja erikseen, ketjun tuella,” Haj kommentoi. "Olemme kasvattaneet liiketoimintaamme yhdessä ketjun rinnalla - on loistavaa nähdä miten franchise-yrittäjyydellä voi saavuttaa tämän merkittävän virstanpylvään. On todella hyvä aika olla osa Subway-ketjua."

Yhdysvaltojen ulkopuolella ketjulla on kaikkiaan on yli 15.000 ravintolaa yli 110:ssa maassa – nyt ketjulla on jo 5000 myymälää Euroopassa. Yksi tärkeimmistä syistä brändin menestykseen on yrittäjälle tarjottava vahva tukiverkko ja toimivat prosessit. Jokaisessa maassa toimivat Development Agentit auttavat yrittäjiä esim. paikan valinnassa, suunnittelussa, rakentamisessa, käytännön koulutuksessa, mainonnassa ja markkinoinnissa. Yli 70% kaikista uusista ketjun ravintoloista avaakin jo aiemmin ravintoloitsijana toiminut yrittäjä. Tämä on osoitus tuotemerkin vahvuudesta ja toimivasta ketjusta ja sen tarjoamasta tuesta yrittäjilleen.

Development Agent

Petteri Lehtimäki