JÄRVENPÄÄLÄINEN SAMI SALMINEN ON SUBWAY® -KETJUN VUODEN 2013 FRANCHISINGYRITTÄJÄ SUOMESSA

Subway® -ketju valitsi vuosittaisessa Franny-gaalassa vuoden 2013 yrittäjäksi järvenpääläisen Sami Salmisen. Salminen toimii helmikuussa 2010 avatun Järvenpään Subway® -ravintolan lisäksi laulajana alternative hard rock –yhtye Ancarassa.

”Sami Salminen on esimerkillisellä tavalla parantanut ravintolansa toimintaa niin operatiivisesti kuin myynnillisestikin. Liikevaihto oli vuonna 2013 - vastoin alan yleistä trendiä - noussut jopa 10%. Hän on myös hyvin sitoutunut ketjun toimintaperiaatteisiin ja henkilökunnan kouluttamiseen. Tästä muodostuu aito kiinnostus parhaaseen mahdolliseen asiakaskokemukseen ravintolassa,” kommentoi Maajohtaja Petteri Lehtimäki voittajan valintaa.

Yli 41 500 toimipistettä 104 maassa, mukaan lukien yli 120 ravintolaa ympäri Suomea, tekee Subway® -ravintolaketjusta maailman suurimman. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Milfordissa, Connecticutissa, sekä aluetoimistot Amsterdamissa, Beirutissa, Brisbanessa, Miamissa ja Singaporessa. Subway® -ketjun perustivat vuonna Fred DeLuca ja Dr. Peter Buck. Kumppanuus, joka jatkuu edelleen, merkitsi alkua merkittävälle matkalle - matkalle joka on mahdollistanut tuhansien yksilöiden menestymisen omassa liiketoiminnassaan.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. Subway® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
pr@subway.fi