Jyväskylän Jyväskylän Palokkaan avattiin 11.6. SUBWAY® -ketjun uusin ravintola

SUBWAY® -ravintolat lisääntyivät maassamme jälleen, kun Jyväskylä sai toisen SUBWAY® -ravintolansa kesäkuussa. Jyväskylän tuore SUBWAY® -ravintola sijaitsee osoitteessa Palokanorsi 1, Palokan Prisman yhteydessä. Yrittäjänä Palokan ravintolassa toimii pitkän linjan SUBWAY® -yrittäjä Kai Limingoja. Limingoja on pitkäaikaisin SUBWAY® -yrittäjä Suomessa. Limingoja ensimmäinen ravintola oli ketjun kolmas ravintola Suomessa, ja avattiin Jyväskylään Kauppakadulle vuonna 2001. Uuden ravintolan myötä Limingojan yritys työllistää noin 30 työntekijää. ”Sopivia paikkoja olemme pitäneet silmällä jo jonkun aikaa. Lopulta löysimme liiketilan Palokan alueelta, jossa ravintolaamme on helppo tulla kaupassa asioinnin lomassa tai autolla erinomaisten pysäköintimahdollisuuksien johdosta,” kertoo Limingoja. Suunnitelmissa on avata maassamme vuoteen 2017 mennessä 200. SUBWAY® -ravintola.”Ketjun perustajaa Fred DeLucaa lainatakseni kaikki syövät kolme kertaa päivässä, on vain kysymys siitä, missä he haluavat syödä. Pidemmän aikavälin trendinä näkyy myös, että ihmiset syövät ulkona yhä useammin,” Maajohtaja Petteri Lehtimäki kertoo.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo yli 100. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 39 000.

Maajohtaja Petteri Lehtimäki

Yrittäjä: Kai Limingoja