Kankaanpäähän avattiin 28.5. kaupungin ensimmäinen Subway® -ketjun ravintola

Subway® -ravintoloiden määrä on ylittänyt maassamme jo 130 liikettä; tuorein on Kankaanpään keskustaan 28.5. avattu ravintola. Kankaanpään tuore Subway® -ravintola sijaitsee Salen yhteydessä osoitteessa Torikatu 15

Kankaanpään keskustaan avattua ravintolaa on odotettu paikkakunnalle yrittäjän mukaan jo kauan. ”Haluamme tarjota niin kaupunkilaisilla kuin turisteillekin ystävällisen, nopean ja vaihtoehtoja mahdollistavan ravintolan päivittäisiin ruokatarpeisiin. Kansainväliset ketjut ja ulkona syöminen ovat paikalliselle tuttua ja subit mieleistä ruokaa, joten tilausta uudelle ravintolaketjulle varmasti on. Sijaintimme Salen yhteydessä houkuttelee paikalle varmasti uusiakin asiakkaita,” kertoo tuore yrittäjä Tuija Kallionkieli.

Kankaanpään ravintola on Kallionkielen ensimmäinen Subway® -ravintola. ”Vaikka ravintoloitsijana toimiminen onkin minulle uutta, tarjoaa franchising-ketju helpomman tavan aloittaa yrittäjyys. Näin yrittäjyyteen on tehty matalampi kynnys, koska meillä on ketjun vahva tuki takanamme. Esim. päätöksiä markkinoinnista ei tarvitse tehdä yksin. Ja onhan kyseessä maailman suurin ravintolaketju, joten tunnettavuus heti ravintolaa avattaessa on sekin omaa luokkaansa. Pidän myös yrittäjänä ensiarvoisen tärkeänä, että toimimme työllistäjänä kaupunkimme alueella. Suurin osa työntekijöistämme koko ketjunkin tasolla on nuoria, ja toimimme tärkeänä nuorison työllistäjänä myös näissä vähän pienemmissä kaupungeissa. Näin alussa olen palkannut kahdeksan henkilöä, mutta syksyllä työntekijöiden määrä kasvanee kymmeneen,” Kallionkieli kertoo.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu valinnanvapauteen; asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Tämän maailmanlaajuisen franchising-ketjun ensimmäinen ravintola avattiin Suomessa Helsinkiin vuonna 2000. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme yli 130. Subway® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 41 000.

Maajohtaja Petteri Lehtimäki

Yrittäjä Tuija Kallionkieli