Kuopion Kolmisoppeen avattiin 16.11. Subway® -ketjun uusin ravintola

Subway®-ravintolaketju kasvaa merkittävästi Suomessa - ja mukana kasvussa on myös Kuopion alue. Kuopioon avattiin marraskuun puolessa välissä Suomen 156. Subway®-ravintola ja samalla kaupungin viides ketjun ravintola. Tuore ravintola sijaitsee Kolmisopessa K-citymarketin yhteydessä, osoitteessa Kolmisopentie 1. Kaupunginosan keskipisteenä toimii Kolmisopen kauppakeskus, jossa on helppo ostosten teon ohella ruokailla koko perheen kanssa. Uusi Subway®-ravintola tuokin alueellae mukavan lisän niin kauppakeskuksen asiakkaille kuin lähialueen asiakkaillekin. Alueen ravintolatarjontaan Subi®-leivät tuovat tuoreen ja raikkaan vaihtoehdon sekä lisää valinnanvapautta.

Kuopion uuden Subway®-ravintolan yrittäjänä toimii Markku Jyrkiäinen. Franchising-yrittäjyyttä hänellä on takanaan jo 11 vuotta, ja kyseessä onkin Jyrkiäisen 27. ravintola. Hänen omistuksessaan toimivat entuudestaan jo mm. Kuopion muut Subway®-ravintolat. Uuden ravintolan avauduttua työllistävät ne yhteensä noin 60 työntekijää Kuopiossa.

Franchising-ketjun Development Agent Petteri Lehtimäki kertoo Subway®-ketjun tavoittelevan maahamme kymmeniä uusia ravintoloita luoden samalla satoja uusia työpaikkoja. ”Kaikki ravintolamme ovat yksityisomistuksessa ja paikallisten franchising-yrittäjien ylläpitämiä. Ketjumme tarjoaa oivan tavan yrittäjyyteen ja siten menestykseen omalla työllä, mutta franchising -ketjuun kuulumalla. Ravintolaketjumme hakee koko ajan uusia yrittäjiä ja siten myös lisää liiketiloja Savosta”, Lehtimäki sanoo.

”Näiden toimintavuosien aikana on tullut selväksi, että Kuopion alueelle mahtuu hyvin useita ketjun ravintoloita. Uusi Kolmisopen ravintola tekee asioinnin erityisen helpoksi asiakkaillemme, jotka hakevat tuotteita mukaan autolla asioidessaan. Uusilla ravintoloilla luomme tärkeitä työpaikkoja alueelle. Suurin osa työntekijöistämme on nuoria, ja koemme tärkeäksi, että voimme tarjota monille nuorille ensimmäisen työpaikan ravintoloissamme työuralle siirryttäessä.” yrittäjä Markku Jyrkiäinen kertoo.

Subway®-ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä Subi®. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Petteri Lehtimäki, Development Agent