Lahden kaupunki on nimennyt M&M Sub Oy:n viime vuoden työllistäjäksi

Lahden kaupunki on valinnut SUBWAY® -ravintoloiden omistajan Marko Helosaaren yrityksen M&M Sub Oy:n Lahden alueen vuoden työllistäjäksi. M&M Sub Oy perustettiin v. 2009, ja toiminta alkoi 1.1.2010 Launeen SUBWAY® -ravintolassa tapahtuneen omistajanvaihdoksen johdosta. Vuonna 2010 toukokuussa yritys osti Laatukadulla toimivan Lahden Ykköshuollon Lounaskahvilan toiminnan. 2011 helmikuussa yritys osti Riihimäen SUBWAY® -ravintolan liiketoiminnan itselleen. 2011 marraskuussa aukesi Karistoon SUBWAY® -ravintola Karisma. Helosaari toimii myös yrityksen toimitusjohtajana. Yrityksen hallituksen puheenjohtajana, sekä toisena omistajana toimii Miia Krohn. M&M Sub Oy työllistää tällä hetkellä 29 henkilöä mukaan lukien yrittäjäpariskunnan. Kaikki työntekijät ovat toistaiseksi voimassa olevilla työsopimuksilla töissä; työntekijöistä kokoaikaisia on 11 kpl. M&M Sub Oy:n liikevaihto oli vuonna 2011 n. 1.2 M€.

”Olemme iloisia ja ylpeitä saamastamme kunnianosoituksesta. Suhtaudumme vastuullisesti työllistämiseen ja työntekijöidemme hyvinvointiin. Tämä tunnustus osoittaa, että tekemämme työ huomioidaan positiivisesti myös ravintolamme ulkopuolella”, Helosaari kommentoi. Lahden kaupunginhallituksen asettama toimikunta on myöntänyt Vuoden Työllistäjä -kunniakirjan vuodesta 1996 lahtelaisille teollisuuden, kaupan tai palvelualan yrityksille.

“Kasvattamalla ketjua luomme myös tärkeitä työpaikkoja maahamme. Suurin osa työntekijöistämme on nuoria, ja monelle heistä tarjoammekin ensimmäisen työpaikan työuralle lähdettäessä. Täten työntekijöiden ohjaus ja siitä

muodostuva yhteiskuntavastuullisuus ovat meille erityisen tärkeitä, ja painotamme tätä kaikille yrittäjillemme. Alueellinen yhteistyö ja yhteiskuntavastuullisuus ovat meille erityisen tärkeitä, ja painotamme tätä kaikille yrittäjillemme. Koemme siis ylpeyden lisäksi myös vastuuta ketjustamme, sen toimijoista ja työllistävästä vaikutuksesta,” maajohtaja Petteri Lehtimäki kertoo.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi™. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo 96. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 36 000.

Lisätiedot:
Petteri Lehtimäki, maajohtaja