MAAILMAN SUURIN PIKARUOKAKETJU JULKISTAA UUSIMMAN URHEILIJAYHTEISTYÖNSÄ

SUBWAY® -ravintolat Suomessa uskovat suomalaisiin kykyihin, ja 9.3. julkaistiinkin uusin urheilijayhteistyö purjelautailija Tuuli Petäjän kanssa. Kovassa nousussa oleva Tuuli Petäjä purjelautaili RS:X-olympialuokan EM-pronssia maaliskuun alussa Madeiralla. Tuuli Petäjän vauhti ei pääty suinkaan tähän, sillä hän suuntaa vielä maaliskuun aikana Espanjan Cadizin MM-vesille. Kesällä edessä on Petäjän päätavoite, Lontoon olympialaiset. Petäjä onkin yksi harvoja urheilijoitamme, joka on jo varmistanut olympiapaikkansa.

SUBWAY® -ravintolaketjun Suomen eteläisen ja itäisen alueen maajohtaja Erkki Lempiäinen on tyytyväinen vuosien tuomaan kasvuun ketjulle. ”Meille asiakas on tärkein, ja olemmekin iloisia, että voimme viettää heidän kanssaan jo toistakymmentä toimintavuottamme. Myös tutkimukset osoittavat, että kuulumme menestyvään ketjuun. Taloustutkimus Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan SUBWAY® -ketju oli Suomen paras pikaruokaketju vastaajien antamilla kokonaisarvosanoilla mitattuna myös vuonna 2011 - jo neljättä kertaa peräkkäin. Jatkamme siis myös tulevina vuosina työtä määränpäänä tärkein visiomme; olla maailmanlaajuisesti pikaruokaketju numero yksi. Ja tätä matkaa on hyvä tehdä yhdessä menestyjien ja nousevien nimien – kuten Tuuli Petäjän kanssa”, Lempiäinen kertoo.

SUBWAY® -ravintolat tarjoavat vähärasvaisemman vastaiskun perinteisille pikaruokapaikoille. Suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä leipään. Ketjun tärkeänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi™. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua, joka avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsingin Annankadulle vuonna 2000. Ensimmäinen SUBWAY® -ravintola avattiin vuonna 1965. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: ketjun uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä ravintoloita on maassamme jo 93. Viime vuosien aikana SUBWAY® -ketju on avannut ympäri maailmaa yli 2000 uutta ravintolaa vuodessa, ja kasvu jatkuu edelleen.

Erkki Lempiäinen, maajohtaja
erkki.lempiainen@subway.fi