Savonlinnaan avattiin 24.5.2012 SUBWAY® -ketjun tuorein ravintola

SUBWAY® -ravintolat lisääntyvät jälleen vauhdilla, kun Savonlinna sai oman SUBWAY® -ravintolansa. Ketjun uusin ravintola sijaitsee osoitteessa Olavinkatu 44. Kyseessä on yrittäjä Pekka Rautiaisen ensimmäinen SUBWAY® -ravintola. ”Olen aiemmin toiminut yrittäjänä ensin kauppaketjussa kauppiaana ja sittemmin pitänyt omaa konsultointiyritystä, eli kokemusta yrittäjyydestä löytyy. SUBWAY® -yrittäjäksi päädyin kiinnostuksesta ketjua ja franchising-toimintaa kohtaan. Kun joulukuussa löysin liikepaikan, niin otinkin heti yhteyttä maajohtajaan. Pikaruoka-ala on tuttua jo 90-luvulta jolloin olin avaamassa Savonlinnaan erästä pikaruokaravintolaa, ja myöhemmin toiminkin siinä myös ravintolapäällikkönä. Työt veivät minut tämän jälkeen pois Savonlinnasta, mutta veri kuitenkin veti minua takaisin tänne”, kertoo Rautiainen.

Haluamme tarjota savonlinnalaisille ystävällisen, nopean ja vaihtoehtoja tarjoavan ravintolan päivittäisiin ruokatarpeisiin. Odotamme, että savonlinnalaiset ottavat meidät hyvin vastaan, sillä täällä on tilausta tämänlaiselle ruokatarjonnalle - ja katupuheiden mukaan SUBWAY® -ravintolaa on jo odotettu.”, kommentoi maajohtaja Erkki Lempiäinen.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi™. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo 97. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 36 500 sadassa maassa.

Maajohtaja Erkki Lempiäinen
sähköposti: erkki.lempiainen@subway.fi