SUBWAY® -KETJU AVASI 150. RAVINTOLANSA SUOMESSA

Subway® -ketju avasi maassamme 150. ravintolansa 6.5.2015 Iisalmessa. Tuore ravintola sijaitsee osoitteessa Eteläntie 4.

Iisalmen uuden ravintolan yrittäjänä toimii perhe Riihola, ja sen operatiivisista toimista vastaa Kari Riihola. Franchising-yrittäjyys on Kari Riiholalle tuore yrittäjyyden muoto. ”Toki olen seurannut ketjun toimintaa ja franchising-yrittäjyyttä jo ennen oman ravintolan avaamista. Tämä yritysmuoto sopii hyvin kaltaiselleni tekevälle ihmiselle, joka kuitenkin haluaa saada apua ja tukea ketjulta esim. markkinoinnissa. Yrittäjyyttä ei franchising-ketjussa tarvitse tässä mielessä aloittaa nollasta, kun taustalla on vahvan ketjun vahva tuki. Odotammekin mielenkiinnolla, miten asiakkaat löytävät subit uudella paikkakunnalla”, Riihola sanoo.

”Maailman taloustilanteen heijastuessa kaikkeen toimintaan, pidämme erityisen tärkeänä toimia vahvana työllistäjänä. Uusien ravintoloiden avaaminen ja tämän 150. ravintolan merkkipaalun kohdalla koemme olevamme hyvällä tiellä. Kasvattamalla ketjua luomme lisää tärkeitä työpaikkoja maahamme,” Development Agent Petteri Lehtimäki kommentoi.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu valinnanvapauteen; asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Ensimmäinen ketjun ravintola avattiin vuonna 1965 Yhdysvalloissa, Bridgeportissa. Tämän maailmanlaajuisen franchising-ketjun ensimmäinen ravintola avattiin Suomessa Helsinkiin vuonna 2000. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme 150 ja ympäri maailmaa yli 43 000. Suomen ensimmäinen autokaistallinen Subway® -ravintola avattiin kesällä 2014.

Lisätietoja: www.subway.fi

Kari Riihola, yrittäjä