SUBWAY® -KETJU PALKITSI SUOMALAISIA SUBWAY® -YRITTÄJIÄ

Maailman suurin ravintolaketju SUBWAY® -ketju, on palkinnut suomalaisia yrittäjiä Orlandossa heinäkuun lopulla pidetyssä SUBWAY® Conventionissa. Satakunnassa ja Ideaparkissa SUBWAY® -yrittäjänä toimiva Tero Vuorio sai tunnustuksen parhaiten menestyneenä usean ravintolan omistajana Pohjois-Euroopan alueella. Jyväskyläläinen yrittäjäpari Hanna Ranto ja Kai Limingoja palkittiin parhaiten menestyneinä yhden ravintolan omistajina Pohjois-Euroopan alueella. Vuorion sekä Limingojan ja Rannon erinomainen toiminta ravintoloidensa myyntien ja kannattavuuden kehityksessä maassamme on siis huomioitu SUBWAY® -ketjun pääkonttoria myöten.

SUBWAY® ‑yrittäjänä Tero Vuorio on toiminut jo ensimmäisten joukossa Suomessa. Aiemmin vuosia Yhdysvalloissa asuneena hän totesi ravintolakonseptin toimivaksi myös maassamme. Vuorio onkin toiminut esimerkillisesti kasvattaen myyntejä, ravintolan kannattavuutta sekä saavuttaen erinomaiset ravintola-arviot.

Myös Limingoja on yksi Suomen vanhimpia SUBWAY® -yrittäjiä. Liike avattiin 10 vuotta sitten, ja onkin Suomen kolmanneksi vanhin SUBWAY@ -ravintola. Vielä toistaiseksi yhden ravintolan yrittäjä Limingoja on miettinyt mahdollisuutta avata Jyväskylän alueelle useampiakin SUBWAY® -ravintoloita. Hänet on palkittu yrittäjyydestään SUBWAY® Conventionissa aikaisemmin vuonna 2009.

”Yrittäjät ovat SUBWAY® -perheen sielu. Meidän menestyksemme on täysin heidän erinomaisen ravintolakohtaisen työnsä ansiota, niin työntekijöiden motivoinnin kuin oman ahkeran työnsä kannalta. Olemme ylpeitä tuhansista yrittäjistämme maailmalla, jotka ahkeroivat herkullisten Subien ja miljoonien asiakkaiden parissa.” kertoo Patricia Demarais, SUBWAY® -ketjun Kansainvälisen toiminnan päällikkö.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo 97. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 37 000.

www.subway.fi

Erkki Lempiäinen, maajohtaja