SUBWAY® -ravintolat jatkavat yhteistyötään Suomen Jääkiekkoliiton kanssa

Sponsorointi alkoi jo vuonna 2010 ja ketju on keskittynyt siinä Leijonien ja jääkiekon harrastetoiminnan tukemiseen. "SUBWAY® -ravintolat tuovat raikkaan tuulahduksen jo valmiiksi sisukkaaseen Leijonaperheeseen. Jääkiekkoliitto on erityisen iloinen kasvatuksellisten ja vastuuntuntoisten arvojen kohtaamisesta", sanoo Jääkiekkoliiton myyntijohtaja Juha Kuosa.

Leijonat tunnetaan maailmalla vahvana joukkueena eikä syyttä; Suomen maajoukkue on parhaillaan ranking-listan toinen ja Leijonat ovat niittäneet mitaleja niin MM-kisoissa kuin Olympialaisissakin. Tuorein kulta-voitto on vuodelta 2011, jolloin Leijonat kohtasivat Ruotsin Slovakian MM -finaalissa. Legendaarinen 6-1-voitto varmisti kultajuhlat jälleen Helsingin kauppatorille.

Vuonna 2010 Leijonat saivat oman subi® -leipänsä nimeltään Leijona subi®. Vaikka Leijona subi® ei enää ole myynnissä, kisamuistoja voi yhä verestellä SUBWAY® -ravintoloissa tilaamalla Kinkku subi® -leipään lisätäytteenä Valio AURA® -juustoa.

Vuodesta 2011 alkaen SUBWAY® -ravintolat on tunnettu myös SM-liigan sponsorina. Sponsoroinnin kautta SUBWAY® -ravintolat lähestyvät suomalaisia tukemalla heille tärkeää suomalaista jääkiekkoa ja paikallisia jääkiekkojoukkueita. Suomea ei turhaan pidetä kiekkokansana; jääkiekko on Suomen pelatuin urheilulaji ja SM-liiga taas maan seuratuin sarja.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme marraskuun alussa jo yli sata. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 37 500.

Kurt Möller, Brand Manager

sähköposti: kurt.moller@subway.fi