TERO VUORIO ON SUBWAY® -KETJUN VUODEN 2015 FRANCHISING-YRITTÄJÄ SUOMESSA

Subway® -ketju valitsi vuosittaisessa Franny Awardsissa vuoden 2015 yrittäjäksi Tero Vuorion. Vuorio on toiminut ketjun franchising-yrittäjänä jo ensimmäisten joukossa Suomessa. Hän sai ravintolaketjulta jo vuonna 2012 tunnustuksen parhaiten menestyneenä usean ravintolan omistajana Pohjois-Euroopan alueella.

”Tero Vuorio on toiminut menestyksekkäästi Subway-ketjun yrittäjänä jo yli 11 vuoden ajan. Kuluneiden vuosien aikana Vuorio on määrätietoisesti kasvattanut Subway-ravintoloidensa verkoston kivijalka- ja kauppakeskusympäristössä Satakunnassa ja Pirkanmaalla. Kasvun myötä Vuorion yrityksistä on muodostunut merkittävä nuorten työllistäjä alueellaan. Hän on esimerkillisesti järjestänyt henkilöstölleen asiakaspalvelu- ja myyntikoulutusta, sekä huolehtinut kokonaisuudessaan henkilöstönsä motivoinnista runsaalla ja laadukkaalla TYKY-toiminnalla. Vuoriolla on tällä hetkellä omistuksessaan yhdeksän Subway-ravintolaa Lempäälän, Porin, Rauman ja Nokian alueella - tästä huolimatta hän on tuttu näky ravintoloissaan palvelemassa asiakkaitaan ja on näin omalla esimerkillään kannustamassa työntekijöitä. Liikevaihto oli vuonna 2014, vastoin yleistä trendiä, noussut yli 11%”, kommentoi Subway® -ketjun Development Agent Petteri Lehtimäki voittajan valintaa.

Yli 43 700 toimipistettä 110 maassa, mukaan lukien yli 140 ravintolaa ympäri Suomea, tekee Subway® -ravintolaketjusta maailman suurimman. Franchising-ketjun pääkonttori sijaitsee Milfordissa, Connecticutissa, sekä aluetoimistot Amsterdamissa, Beirutissa, Brisbanessa, Miamissa ja Singaporessa. Subway® -ketjun perustivat vuonna Fred DeLuca ja Dr. Peter Buck. Kumppanuus, joka jatkuu edelleen, merkitsi alkua merkittävälle matkalle – matkalle, joka on mahdollistanut tuhansien yksilöiden menestymisen omassa liiketoiminnassaan.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä Subi®. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

www.subway.fi