Vuokatin Subway® -ravintola valmistautuu hiihtolomakiireisiin

Vuokatin Subway® -ravintolassa riittää vilskettä hiihtolomalaisten vallatessa Sotkamon ja sen lähialueet. K-supermarketin yhteydessä, osoitteessa Heikintie 1, sijaitseva ravintola ruokkii paikallisten ohella myös nälkäiset hiihtolomalaiset. ”Sijainnin kannalta tämä Vuokatin Subway-ravintola on asiakkaillemme loistava. Tänne on helppo pääsy omalla autolla, joten asiakkainamme on niin lapsiperheitä, ohikulkijoita kuin muitakin alueella liikkujia. Vuokatissahan vierailee vuosittain hiihtolomalaisten lisäksi myös suuri määrä urheilijoita ja treenaajia, ajoittain ympäri maailman. Heitäkin ajatellen ravintolamme on ollut hyvä lisä alueelle,” kertoo yrittäjä Tanja Moilanen.

Vajaan vuoden avoinna ollut Vuokatin ravintola on Tanja Moilasen ja hänen sisarensa Jenni Moilasen kolmas Subway® -ravintola. Kajaanissa kahdessa ketjun ravintolassa Subway® -yrittäjinä toimivat Moilaset ovat siis jo kokeneita ravintoloitsijoita. ”Hiihtolomien ja sesonkien aikana kiirettä riittää, jotta pystymme palvelemaan asiakkaitamme vaaditulla tavalla. Pääsääntöisesti pärjäämme tutulla miehityksellä, lisätunteja on kyllä tarjolla osa-aikaisille työntekijöillemme Vuokatissa. Vaikka tiedossa on kiirettä ja pitkiä päiviä linjastolla, meille on tärkeää, että tasomme ja palvelun laatu pysyvät hyvänä. Pidämme toiminnassamme tärkeänä, että toimimme työllistäjänä alueella. Suurin osa työntekijöistämme koko ketjunkin tasolla on nuoria, ja toimimme tärkeänä nuorison työllistäjänä myös näillä pienemmillä paikkakunnilla,” Moilanen kertoo.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. Subway® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme jo yli 120. Subway® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 41 000.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Yrittäjä Tanja Moilanen