Digimedian visionääri Mika Salmi Sulakkeen hallituksen puheenjohtajaksi

Virtuaalimaailma Habboa ja verkkoyhteisö IRC-Galleriaa kehittävän Sulake Corporationin hallitus saa lisävahvistusta digitaalisen median pioneerista Mika Salmesta. Salmi aloitti tehtävänsä yhtiön hallituksen puheenjohtajana elokuun 2009 alusta. Viime vuodet Salmi on työskennellyt MTV Networks / Viacomin palveluksessa New Yorkissa Global Digital Media -yksikön johtajana. Hänen alaisuudessaan työskenteli yli 1500 työntekijää 60 eri maassa muun muassa Comedy Central, Nickelodeon ja MTV -brändien parissa. Ennen MTV-uraansa Salmi johti vuonna 1998 perustamaansa Atom Entertainment -yhtiötä, jonka Viacom osti vuonna 2006. Salmi on koko uransa ajan ollut tekemisissä uusien digitaalisten viihdemuotojen kanssa. Hän aloitti uransa musiikkibisneksessä, ja 1980-luvulla hän löysi ja kiinnitti megasuosioon nousseen Nine Inch Nails -yhtyeen, joka toimi myöhemmin pioneerina musiikin digitaalisessa jakelussa. Salmen saavutuksiin kuuluu lisäksi EMI-levy-yhtiön vieminen entisiin itäblokin maihin, ensimmäisenä länsimaisena levy-yhtiönä. Mika on yksi internet-liiketoimintojen pioneereista, ensin Sony Musicissä vuonna 1994, ja vuodesta 1996 alkaen hän oli yksi RealNetworksin ensimmäisistä työntekijöistä. ”Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme Mika Salmen hallituksemme puheenjohtajaksi. Hän täydentää erinomaisesti Sulakkeen ylintä johtoa”, kertoo Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen. ”Mikalla on pitkä ja erittäin laaja-alainen kokemus digitaalisen viihteen alalta. Hän on toiminut pioneerina ja visionäärinä useissa merkittävissä hankkeissa. Hänen näkemyksensä koko online-toimialan kehityksestä tulee vahvistamaan Sulakkeen strategiaa sosiaalisen viihteen yhtiönä.” ”Sulake on jo nyt vahva kansainvälinen toimija uudessa social entertainment -kategoriassa, joka yhdistää sosiaalisen median, pelaamisen, virtuaalimaailmat sekä reaaliaikaisen tiedonsiirron”, uusi puheenjohtaja Mika Salmi kommentoi. ”Habbon kansainvälisen kokemuksen ja menestyksen myötä yhtiöllä on erinomaiset edellytykset johtaa tätä uutta nopeasti kehittyvää liiketoiminta-aluetta. Kehityksen pohjana toimivat uudet innovatiiviset tuotteet, voitokas liiketoimintamalli sekä tehokas kansainvälinen verkosto.” Mika Salmi on suomalaissyntyinen amerikkalainen. Tällä hetkellä hän elää ja työskentelee San Franciscossa, Yhdysvalloissa. Mika Salmen pidempi ansioluettelo löytyy osoitteesta: www.crunchbase.com/person/mika-salmi Mika Salmen lehdistökuvat: Korkea res: http://www.sulake.com/gallery/people/Mika_Salmi_highres.jpg Matala res: http://www.sulake.com/gallery/people/Mika_Salmi_lowres.gif Sulakkeen pressikuvapankki: www.sulake.com/press/image_bank Lisätietoja Viestintäjohtaja Juhani Lassila press@sulake.com, +358 40 541 2365