Habbo Hotel kasvatti myyntiään 25% vuonna 2010

- Sulake-yhtiön joulukuun liikevaihto kasvoi kaikkien aikojen ennätykseen

Virtuaaliyhteisö Habbo Hotelin taustayhtiö Sulake rikkoi joulukuussa 2010 kaikkien aikojen myyntiennätyksensä. Habbon virtuaaliesineitä myytiin maailmanlaajuisesti yli 4,5 miljoonalla eurolla pelkästään joulukuun aikana.

Myös koko vuosi 2010 oli yhtiölle kaikkien aikojen paras kaikilla mittareilla. Käyttäjämäärien nopean kehityksen ja pelaaja-aktiivisuuden lisäksi Habbon käyttäjämyynti kasvoi noin 25 prosenttia edellisvuoteen nähden. Habbo Hotelia käytti koko vuoden aikana yli 42,5 miljoonaa erillistä käyttäjätiliä (Habbo-hahmoa), jotka viettivät palvelussa yhteensä yli 400 miljoonaa tuntia.

”Habbo Hotel on tälläkin hetkellä hyvin suosittu palvelu erityisesti nuorten teinien keskuudessa ja sen osoituksena käyttäjämäärät kasvavat kovaa vauhtia maailmanlaajuisesti”, kommentoi Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen. ”Vuodelle 2011 Habboon on suunniteltu runsaasti uusia mielenkiintoisia toiminnallisuuksia ja parannuksia, joiden ansiosta uskomme, että myynnin ja kannattavuuden kasvu jatkuu hyvänä myös tänä vuonna.”

Vuosi 2010 oli Habbo Hotelin juhlavuosi, sillä palvelu perustettiin tasan kymmenen vuotta sitten syyskuussa 2000. Palvelu on kasvattanut suosiotaan koko olemassa olonsa ajan.

Lisää vuoden 2010 tunnuslukuja löytyy Sulakkeen blogista osoitteesta www.sulake.com/blog.

Juhani Lassila, viestintäjohtaja, puh. 040 541 2365, press@sulake.com

Sulake:

Sulake on internetin yhteisöllisiin palveluihin keskittynyt yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel, maailman suurin teinien virtuaaliyhteisö ja sosiaalinen peliympäristö. Habbossa vierailee kuukausittain yli 18 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Quantcast) ja kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on lähes 200 miljoonaa. Sulakkeen tuotteisiin kuuluu myös nuorten nettiyhteisö IRC-Galleria.

Sulakkeella on toimistot 12 maassa, pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 270 työntekijää.

www.sulake.com

www.habbo.fi