Habbo Hotel täyttää 10 vuotta ja kasvu jatkuu!

Report this content

Maailman suurin teinien virtuaaliyhteisö ja sosiaalinen peliympäristö Habbo Hotel täyttää 10 vuotta ja jatkaa vahvaa kasvuaan. Kansainväliseen nettiyhteisöön rekisteröidään joka kuukausi kolme miljoonaa uutta hahmoa.

Habbo Hotelin statistiikkaa, kesäkuussa 2010:

-         Yli 172 miljoonaa rekisteröityä Habbo-hahmoa

-         40 miljoonaa käyttötuntia/kk, session pituus 42 minuuttia

-         Yli 15 miljoonaa eri kävijää kuukaudessa

-         Käyttäjiä yli 150 maasta

-         120 miljoonaa käyttäjien tekemää käytössä olevaa huonetta

-         11 kieliversiota

Katso Habbo Hotelin 10-vuotishaastatteluvideo – haastateltavana perustaja Sampo Karjalainen ja toimitusjohtaja Timo Soininen:

Lataa Habbo Hotelin 10-vuotiskuvia osoitteesta:  www.sulake.com/press/image_bank#category2.

Harrastuksesta kansainväliseksi ilmiöksi

Habbo Hotelin tarina alkoi vuonna 1999, kun perustajat Sampo Karjalainen ja Aapo Kyrölä loivat Mobiles Disco -nettiyhteisön. Puhtaasti harrastusmielessä ystävien bändille luotu graafinen chattiympäristö sai nopeasti runsaasti faneja ja käyttäjiä Suomesta ja maailmalta. Karjalainen ja Kyrölä päättivät kehittää ideaa eteenpäin ja helmikuussa 2000 konseptia hyödynnettiin Lumisota-pelissä, osana silloista Radiolinjan mainoskampanjaa. Kyseessä oli yksinkertainen nettilumisota-peli, mutta sillä oli tärkeä merkitys Habbo Hotelin synnyn kannalta.

Näihin aikoihin perustajat myös miettivät konseptin bisnesideaa ja kehittivät nykyäänkin käytössä olevan mikromaksumallin. Sulake-yhtiö perustettiin vappuna 2010 ja muutama kuukausi myöhemmin avattiin ensimmäinen virtuaalihotelli, Hotelli Kultakala Suomessa.

Vuoden 2001 alussa lanseerattiin ensimmäinen kansainvälinen Habbo Hotel Iso-Britanniassa ja seuraavien vuosien aikana Sulake perusti suurimman osan nykyisin toimivista Habbo-yhteisöistä. Viimeisten vuosien aikana Habbo Hotelia on laajennettu kansainvälisesti avaamalla uusia maksujärjestelmiä eri puolilla maailmaa. Tällä hetkellä erilaisia paikallisia maksutapoja on yhteensä 32 maassa, kuudella eri mantereella.

Menestyksen taustalla on… jatkuva uudistuminen!

Habbo Hotel on yksi maailman vanhimmista aktiivisista teinien nettiyhteisöistä ja palvelu kasvaa jatkuvasti. Yksi Habbo Hotelin merkittävimmistä menestystekijöistä on jatkuva kehitystyö palvelun uudistamiseksi ja käyttökokemuksen parantamiseksi. Tavoitteena on aina ollut pitää Habbo Hotel tuoreena ja ajankohtaisena tarjoamalla käyttäjille jatkuvasti uusia ominaisuuksia ja uudenlaisia pelillisiä elementtejä, järjestämällä erilaisia mukaansatempaavia kampanjoita, parantamalla yhteisön virtuaaliekonomiaa ja maksujärjestelmiä sekä huolehtimalla yhteisön turvallisuudesta mahdollisimman hyvin.

Habbo Hotelin jatkuva kehitystyö perustuu vahvasti käyttäjien kuuntelemiseen ja heiltä saatavaan palautteeseen. Sulake myös seuraa ja tutkii jatkuvasti teinien maailmaa, olipa kyse asenteista tai arvoista, brändimieltymyksistä tai ostokäyttäytymisestä. Yksi päävälineistä on vuosittain päivitettävä kansainvälinen nuorisotutkimus Global Habbo Youth Survey, joka tarjoaa suuren määrän tietoa teinien maailmasta.

Erilaiset kyselyt ja pikatutkimukset ovat arkipäivää Habbon käyttäjille, sillä heiltä kysellään usein erilaisista ajankohtaisista aiheista. 10-vuotisen historian kunniaksi habboilta kyseltiin näkemyksiä muun muassa sosiaalisten yhteisöpalveluiden tulevaisuudesta. Noin 50 000 teiniä eri puolilta maailmaa vastasi kyselyyn, jonka mielenkiintoisista tuloksista julkaistiin erillinen tiedote (LINKKI TÄHÄN!).

Valoisat tulevaisuuden näkymät

Habbo Hotelin taustalla oleva Sulake-yhtiö julkisti vastikään tiedotteen, jonka mukaan se teki alkuvuonna historiansa parhaan kvartaalituloksen – liikevaihto nousi edellisen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna 25 %. Sulake odottaa myös loppuvuoden noudattavan vastaavaa kasvukäyrää, ja tavoitteena on myös tuloskasvun parantaminen. Vuosikymmenen mittainen jatkuva kehitystyö ja suotuisat markkinaolosuhteet ovat nyt kantamassa hedelmää yhtiölle.

Habbo Hotelin 10-vuotiskuvat on kerätty omaan kansioonsa osoitteessa www.sulake.com/press/image_bank#category2.

Lisätietoja:

Viestintäjohtaja Juhani Lassila

press@sulake.com

Sulake:

Sulake on internetin yhteisöllisiin palveluihin keskittynyt yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel, maailman suurin teinien virtuaaliyhteisö ja sosiaalinen peliympäristö. Habbossa vierailee kuukausittain yli 15 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Quantcast) ja kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on yli 172 miljoonaa. Sulakkeen tuotteisiin kuuluvat myös nuorten nettiyhteisö IRC-Galleria sekä mobiiliyhteisö Bobba Bar.

Sulakkeella on toimistot 12 maassa, pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 270 työntekijää.

www.sulake.com

www.habbo.fi