Habbo Hotel valittiin parhaaksi viihdesaitiksi Espanjassa - SUOMALAINEN SISÄLTÖ MENESTYY MAAILMALLA

Suomalaisen Sulake Corporation Oy:n ideoima ja luoma Habbo Hotel -pelikonsepti niittää mainetta Suomessa ja maailmalla. Käyttäjät valitsivat Habbo Hotelin 275 kilpailijan joukosta Espanjan parhaaksi viihdesaitiksi. Suomessa Habbo Hotelin tarinan kertova kirja voitti viime viikolla hopeahuipun Grafia ry:n järjestämässä Vuoden Huiput -kilpailussa.

Habbo Hotel on yhteisöllinen, monen pelaajan verkkopeli, jossa osallistujat luovat itselleen virtuaalisen hahmon, joka seikkailee hotellissa muiden hahmojen kanssa. Sulake on luonut omat paikalliset Habbo Hotelit jo 16 maahan. Habbohotel.es -peliyhteisön tällä viikolla voittaman kilpailun järjesti Espanjan internet-käyttäjien yhdistys AUI. Lopullisen valinnan tekivät espanjalaiset internetin käyttäjät äänestämällä. Palkinto jaettiin 13.4.2005 ”Mundo Internet 2005” -kongressissa Madridissa. - Tässä suomalaisessa innovaatiossa yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla toiminnallisuus, yhteisöllisyys ja nuorisokulttuurin ymmärtäminen useissa eri maissa. Olemme Habbo Hotelilla selvästi löytäneet jotakin, joka yhdistää nuorisoa maailmanlaajuisesti. On hienoa olla mukana tekemässä suomalaista menestystarinaa," kertoo Simonetta Lulli Gómez, Sulakkeen Etelä-Euroopan aluejohtaja. Voitto on otettu hyvillä mielin vastaan myös Suomessa. – Kansainvälinen tunnustus on suomalaiselle sisällöntuotannolle hyvin tärkeää. Osin sen myötä olemme tammikuussa saaneet tukijaksemme yhdysvaltalaisen pääomasijoittajan Benchmark Capitalin. Tuore sijoitus mahdollistaa Sulakkeen päätuotteen Habbo Hotelin entistä nopeamman kansainvälisen kasvun sekä yhtiön uusien tuotealueiden kehittämisen. Oli mukavaa jälleen saada myös laadullista tunnustusta, iloitsee Sulakkeen viestintäjohtaja Paula Biveson. Tulevaisuudessa Sulake laajentaa Habbo-tuotebrändin koskemaan myös mobiilipelejä ja -sisältöä, animaatiosarjaa sekä erilaisia fyysisiä tuotteita. Sulake työllistää tällä hetkellä noin 180 ihmistä ja kasvu jatkuu. Lisätietoja: Paula Biveson, viestintäjohtaja, Sulake Corporation Oy, puh. 050 512 3001, paula.biveson@sulake.com www.sulake.com/pressroom, palkinnoista aui.es/premios ja www.grafia.fi Sulake on online-yhteisöihin ja peleihin keskittynyt interactive entertainment -yhtiö. Sulakkeen päätuote on nuorisolle suunnattu Habbo Hotel -pelimaailma, joka toimii 16 maassa. Peliyhteisö avattiin Suomessa vuonna 2000. Yhtiöllä on yhteensä 180 työntekijää, joista 130 Suomessa. Habbo-hahmoja on luotu yli 26 miljoonaa. Yksittäisiä käyttäjiä on 3,7 miljoonaa kuukaudessa.