Habbo Hotelin menestys kasvatti Sulakkeen liikevaihdon ennätyslukemiin vuonna 2010

Report this content

Habbo Hotelin kehittäjä Sulake teki vuonna 2010 kymmenvuotisen historiansa parhaan taloudellisen tuloksen. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuoteen 2009 verrattuna yli 20 prosenttia, ollen nyt 56,2 miljoonaa euroa. Sulake teki myös selkeästi enemmän voittoa kuin edellisvuotena: yhtiön EBITDA oli 5,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 2,9 miljoonaa euroa ja jatkuvien toimintojen tulos 1,6 miljoonaa euroa.

Habbo Hotelilla on tällä hetkellä käyttäjiä yli 150 maassa ja palvelu on tarjolla 11 eri kielellä. Yli 11 miljoonaa eri käyttäjää viettää eri Habbo Hoteleissa yhteensä noin 45 miljoonaa tuntia joka kuukausi. Palveluun on rekisteröity yhteensä yli 207 miljoonaa Habbo-hahmoa.

”2010 oli meille menestyksellinen vuosi monessa mielessä. Onnistuimme kasvattamaan Habbo Hotelin käyttäjälukuja ympäri maailman, myyntimme ja kannattavuutemme kasvoi vahvasti, ja lisäksi yhtiömme juhli 10-vuotista historiaansa”, kommentoi Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen. ”Kasvumme on tulosta monista menestyksekkäistä tuoteuudistuksista ja -parannuksista. Toimme Habbo Hoteliin muun muassa uusia virtuaalilemmikkejä, täysin uuden markkinapaikan virtuaaliesineiden vaihtamiseen ja uudistetun Habbo Club -kokemuksen. Vuoden uutuuksiin kuului myös uusia pelitoiminnallisuuksia, joiden avulla Habbo Hotelin käyttäjät pystyvät entistä helpommin luomaan omia pelejä Habbo Hotelin sisällä.”

“Vuonna 2011 keskitymme 100-prosenttisesti Habbo Hotelin kehittämiseen. Tavoitteenamme on kasvattaa Habbo Hotelista entistä isompi ja houkuttelevampi paikka teinien sosiaaliselle pelaamiselle ja kanssakäymiselle. Keskeisimmät kasvumahdollisuudet tänä vuonna ovat uusien ja entistä parempien pelitoiminnallisuuksien tuomisessa Habbo Hotelin sisälle sekä Habbon viemisessä mobiililaitteisiin”, Soininen jatkaa.

Sulakkeen strategiana jatkossa on keskittyä sosiaaliseen pelaamiseen ja Habbo Hotelin kasvattamiseen kansainvälisesti. Tämän seurauksena Sulake on tänään myynyt IRC-Gallerian sen toimivan johdon perustamalle yhtiölle. Uusi yhtiö tiedottaa asiasta tarkemmin.

Lisätietoja:
Juhani Lassila, viestintäjohtaja, puh. 040 541 2365, juhani.lassila@sulake.com.

Habbo Hotel ja Sulake
Habbo Hotel on maailman suurin teinien virtuaaliyhteisö ja sosiaalinen peliympäristö. Habbo Hotelissa vierailee kuukausittain yli 11 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Quantcast) yli 150 eri maasta. Palvelu on tarjolla 11 eri kieliversiona. Kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on noin 207 miljoonaa, jotka käyttävät palvelussa yli 45 miljoonaa tuntia kuussa.

Sulakkeella on toimistot 12 maassa, pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 230 työntekijää.
www.sulake.com
www.habbo.fi